• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Natoband - vilket ska man köpa?

klocknovisen

Breitling
Har nu efter min första tråd påbörjat min resa mot bättre ur! Jag har börjat med att beställa en Seiko SKX007J från creationwatches.com och väntar in den denna vecka. Har sett att många byter ut den taskiga plastarmbandet mot ett schyst natoband! Har spanat in olivgröna, den ser riktigt nice ut :woot:

Dock vill jag ha ett bra band med god kvalité! Vilka leverantörer erbjuder detta? Lokalt och globalt? Några bra tips?

Vidare blir det en Sinn framöver vårkanten, pilotversionen. Mycket nice. Därefter måste jag läsa på mer då jag vill ha en Omega Speedmaster till ett ok pris. Kanske tom köpa en ny.

Hälsar

Klocknovisen.
 

SSL

Audemars
Singularstraps.se borde du kolla i första hand, mycket fin kvalite.

Sen finns även natoband.nu, cheapestnatostraps.com och urtid.com. Har nato från alla och är inte missnöjd med någons kvalité.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Singulars är bra! Jag gillar de från timefactors.com bäst. Gillar när de är lite styvare. Denna tråd fick mig att beställa 2 till där nu =)
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Singular
Compiss
Diverse andra sidor
Jag kör själv med ett kraftigt läderzulu, sitter riktigt gott. Har zulu från singular och nato från Compiss, båda är sköna och bekväma :)
image.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vill du ha mjuka är väl singulars bra, vill man ha styvare är originalen från Phoenix trevliga.
Detta stämmer mycket bra. Vissa upplever dock phoenix som lite korta. Jag har dock smala handleder och älskar dem. Singulars är bra och det är ju lättare att korta än att förlänga.
 

Johanw

Cartier
Kör Timefactors men då de har väldigt litet utbud har jag även plockat från Monkey Swag. Dom har dessutom Phoenix om man vill ha det och snygga lädernato. Efter varje köp har jag fått en 10% kupong på nästa köp. Såg nu att dom utökat med mönstrade (Knottery) natoband. Blir det nästa trend?

box-plaid-2127-p[ekm]300x200[ekm].jpg
sashiko-2142-p[ekm]300x200[ekm].jpg
floral-stripe-2130-p[ekm]300x200[ekm].jpg
paisley-2139-p[ekm]300x200[ekm].jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kör Timefactors men då de har väldigt litet utbud har jag även plockat från Monkey Swag. Dom har dessutom Phoenix om man vill ha det och snygga lädernato. Efter varje köp har jag fått en 10% kupong på nästa köp. Såg nu att dom utökat med mönstrade (Knottery) natoband. Blir det nästa trend?

box-plaid-2127-p[ekm]300x200[ekm].jpg
sashiko-2142-p[ekm]300x200[ekm].jpg
floral-stripe-2130-p[ekm]300x200[ekm].jpg
paisley-2139-p[ekm]300x200[ekm].jpg
Det där svarta såg ut att vara gjort av ett hemslöjdsgille.
 

Blitto44

Breitling
Tänkte bumpa tråden och tipsa om en webbutik jag stötte på på Facebook, natobutiken.se. Jag knep 2 band till min nyinköpta seiko skx007 och är nöjd med pris och leveranstid!
 

Blitto44

Breitling
Edit 2: Vad tvungen att visa bild på min SKX från smartimports.net och natobandet från natobutiken.se :)
 

Bilagor

  • 20160524_101657.jpg
    20160524_101657.jpg
    66.3 KB · Visningar: 111

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag har beställt ett nato i gummi till min LLD inför sommaren från @Royal Straps . kvalitén vet jag inget om ännu, ska bli spännande att testa dock. :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
@Royal Straps har superfina mjuka NATOs från Zuludiver. Föredomlig längd på dem!
@Josef B Säljer väldigt bra och lite strävare band som kunde vara en-två cm längre men som jag ändå är mycket nöjd bed. Fantastisk bredd på utbudet och snabb hantering.
Mina favvossar kommer dock från Rob på Monsterwatches.eu. Sträva, hårda och långa av märket Robelin. Om man ändå ska köpa något från karln är det bara att lägga till några direkt.
 
Topp