• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nattklubb+Rolex+champagne=succé?

KenKun

Patek
2-Faktor
Verkligen! Du förstår mig helt rätt. Har bara inte kommit ut ur Rolex-garderoben än.

Absolut. Och jag är inte sugen på en Rolex. Så jag köpte något annat istället! Tänka sig :)

Hmm, vet inte om jag förstår din fråga rätt. Jag vill inte bli förknippad med "old money", så enkelt är det för mig åtminstone.
Typ... Vilket märke är mest du?
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Verkligen! Du förstår mig helt rätt. Har bara inte kommit ut ur Rolex-garderoben än.

Absolut. Och jag är inte sugen på en Rolex. Så jag köpte något annat istället! Tänka sig :)

Hmm, vet inte om jag förstår din fråga rätt. Jag vill inte bli förknippad med "old money", så enkelt är det för mig åtminstone.
Så jag, som har en Rolex, förknippas med "old money" även om jag slitit ihop till den genom prioriteringar på ett vanligt knegar-jobb?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Verkligen! Du förstår mig helt rätt. Har bara inte kommit ut ur Rolex-garderoben än.

Absolut. Och jag är inte sugen på en Rolex. Så jag köpte något annat istället! Tänka sig :)

Hmm, vet inte om jag förstår din fråga rätt. Jag vill inte bli förknippad med "old money", så enkelt är det för mig åtminstone.
Tror du tar det där på lite för stort allvar. Tycker du de gör vackra ur och har pengarna så köp, svårare än så är det inte. Knappast så att du kommer placeras i en specifikt facks bara för att du bär en stålrolex... Sedan är knappast Rolex "old money" snarare nyrikt.
 

JAH42

Friends of KS
Finns inget som skriker Old Money som den här!
Bejeweled-Leopard-Rolex-Daytona.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hela "grejen" med Rolex som en ikon för att man har "deg" äcklar mig så jävla mycket. Detta spär ju bara på ytterligare, fyfan alltså.

Äckliga stockholmsbrattar som köper en riktigt vacker och intressant klocka när de är ute och klubbar för att impa på Nippe, Joppe och Bella. Sedan vaknar de dagen efter med en klump i magen för att de slösat farsans pengar. Snacka om att skända ett varumärke!

Problemet med Rolex är ju inte Rolex, utan snarare vilka som bär dem. Skulle utan tvekan kunna tänka mig en DJ om det inte vore för märkets status.
Haha!!:) Har du vaknat på fel sida? Du låter ju fanimig grinigare än jag brukar låta.:)
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Så jag, som har en Rolex, förknippas med "old money" även om jag slitit ihop till den genom prioriteringar på ett vanligt knegar-jobb?
Du verkar ta det som jag skriver som angrepp mot dig personligen? Det är bara min åsikt. Håller du inte med behöver du inte ta illa upp. Av vissa människor, ja, åtminstone de som ingår i mina kretsar.
Typ... Vilket märke är mest du?
Verkligen ingen aning om jag ska vara helt ärlig. Är nog för ung för att uttala mig än så länge :)
Tror du tar det där på lite för stort allvar. Tycker du de gör vackra ur och har pengarna så köp, svårare än så är det inte. Knappast så att du kommer placeras i en specifikt facks bara för att du bär en stålrolex... Sedan är knappast Rolex "old money" snarare nyrikt.
Jo, det stämmer nog absolut.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är kul att bryta av lite! Jag lovar dig att jag är mindre bitter i verkligheten ;)
Det är rätt!! Man mår bra av att få ur sig lite!! Men jag tycker du går miste om något om du inte testar en Rolex pga av detta. Kör på. 99% av de du träffar har ändå ingen jävla aning om vad du har på armen..
 

M021

Rolex
2-Faktor
Du verkar ta det som jag skriver som angrepp mot dig personligen? Det är bara min åsikt. Håller du inte med behöver du inte ta illa upp. Av vissa människor, ja, åtminstone de som ingår i mina kretsar.

Verkligen ingen aning om jag ska vara helt ärlig. Är nog för ung för att uttala mig än så länge :)

Jo, det stämmer nog absolut.
Ge det ett par år så kommer det sitta en stålrolle på armen..! Iaf om du hänger här inne tillräckligt länge och har möjligheten att lägga dom pengarna på en klocka beroende på prioriteringar etc.
Menar att har du förutsättningarna rent finansiellt så är det ofta en lågoddsare att det så småningom blir så till slut, vi har skådat värre högoddsare här inne bli konverterade till och från Rolex och andra märken ;)!

Låt oss se om 5 år, har jag fel så bjuder jag på bira, annars kommer jag utan någon som helst prestige säga, lättare sagt än gjort.

Men vill fråga en liknande fråga Kenkun ställde, vilket märke lockar dig mest i dagsläget då? Du får 70' på kontot imorgon som skall gå till en klocka, vad blir det? Ren nyfikenhet
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hela "grejen" med Rolex som en ikon för att man har "deg" äcklar mig så jävla mycket. Detta spär ju bara på ytterligare, fyfan alltså.

Äckliga stockholmsbrattar som köper en riktigt vacker och intressant klocka när de är ute och klubbar för att impa på Nippe, Joppe och Bella. Sedan vaknar de dagen efter med en klump i magen för att de slösat farsans pengar. Snacka om att skända ett varumärke!

Problemet med Rolex är ju inte Rolex, utan snarare vilka som bär dem. Skulle utan tvekan kunna tänka mig en DJ om det inte vore för märkets status.

Hela "grejen" med ditt inlägg är att du framstår som en bitter småstadsbo.

Rosé är en mycket trevlig klubb, brukar dock inte beställa champagne.
 
Onödigt att lacka ur på sånt här. Det är en fri marknad, folk får göra vad dom vill för sina pengar etc, ser det mest som en rolig grej. Sen kan jag förvånas över att någon faktiskt slog till, ett klockköp är för mig alldeles för högtidligt för att äga rum på en pissig nattklubb. Men men
 
Topp