• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nedfrysning av Helson Sharkmaster 1000

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Den har gått hela tiden !!!!!!!!!
image.jpeg

Helson - Sinn 1-0! :cool:

Nu när den nya istiden är här så bör man kanske skaffa sig en Helson. Var införskaffas en sådan månne?
 
Tyckte att jag hörde ett svagt tickande från plastglaset men jag trodde jag inbillade mig. Den har ju slagit om datum så den kan inte ha stannat igår kväll. Isåfall exakt för 12 timmar sen när jag spolade varmvatten över den.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Grymt intiativ och ballt att den höll tiden.
Min tanke vore att den oavsätt om den tickat vidare kanske sänkts lite i tempo för att friktionen ökar iom att oljor blir normaltsätt segare vid låg temp. Är samtidigt inga direkta oljebad i en klocka så påverkar inte så mycket eventuellt.

Starkt jobbat, skulle jag aldrig riskera min Speedy för, eller skulle hellst inte fuktas med vstten om jag får bestämma ;)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Vilket lyckligt slut :)
Verkligen kul att se. Jag trodde att något på utsidan (glaset?) skulle gå sönder av trycket i isen men ack vad jag bedrog mig.
 
Topp