• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nedfrysning Orient Mako

Spindel

KS vulkanolog på Island
Just nu går den, upptining imorgon.

image.jpeg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Operation upptining.

Innan upptiningen började kontrollerar vi. Sekundvisaren rör sig och klockan visar rätt tid. Om den har dragit sig är det inte märkbart (klockan på armen synkroniserades inte med den frusna klockan, ett förbiseende av mig tyvärr)
image.jpeg


Baksidan
image.jpeg


Svårt att se på bilden, men även rätt dag och datum visas.
image.jpeg



Slutsats: Japanen (som troligen är ihopskruvad i Thailand, även om urverket är gjort i Japan) klarar @StrawberryFields "lilla istest" galant utan att hicka eller få kondens på insidan av glaset.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Operation upptining.

Innan upptiningen började kontrollerar vi. Sekundvisaren rör sig och klockan visar rätt tid. Om den har dragit sig är det inte märkbart (klockan på armen synkroniserades inte med den frusna klockan, ett förbiseende av mig tyvärr)
image.jpeg


Baksidan
image.jpeg


Svårt att se på bilden, men även rätt dag och datum visas.
image.jpeg



Slutsats: Japanen (som troligen är ihopskruvad i Thailand, även om urverket är gjort i Japan) klarar @StrawberryFields "lilla istest" galant utan att hicka eller få kondens på insidan av glaset.

Snyggt!

Imponerande att den höll tiden också :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Här kan man snacka om kvalité till lågpris! Är grymt imponerad av min egen Orient Ray, helt sjukt mycket klocka för pengarna och klarar den ett is test ja då är det ett fynd! Tummen upp för ett intressant test :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kul!
Du var ju aldrig orolig. ;)
Faktiskt inte, jag har utsatt den där klockan för värre saker än en isklump i frysen.

Sen om den hade pajjat hade den kanske sett till att den klockan jag har som är byggd för att vara beater hade fått bli det ;) just nu är jag alldeles för mesig med min OSD
 
Topp