• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Neeeeeeeeej

Anden

Cartier
2-Faktor
Tänkte posta den här i tråden om vilken klocka som gör mig gladast imorgon. Haft den på armen hela kvällen för att dra igång urverket inför morgondagen. Och sen...



20140522_000422.jpg



Rätt i kaklet innan jag hinner reagera, på något jävla vänster lossnade bandstiftet. Den gick så sabla bra och på en sekund var livet släckt.

Kul att försöka få den här reparerad nu då...
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Den lever fortfarande! Sekundvisaren ligger dock lös och det är glassplitter överallt, men än kanske det finns hopp...
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Jävla mardröm. Ska se så mina ligger säkert innan jag sover inatt. All lycka i restaureringen!
 

mega

Rolex
Vad trist, lider med dig...Hoppas det bara är glaset och att boetten klarade sig...
Jag byter alltid klocka över sängen, bara ifall att jag skulle råka fumla, speciellt tycker jag att nato gör klockan extra tappbenägen.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Någon försäkring som tar det?

Oklart värde, inget kvitto... Det känns tveksamt rent spontant.

Vad trist, lider med dig...Hoppas det bara är glaset och att boetten klarade sig...
Jag byter alltid klocka över sängen, bara ifall att jag skulle råka fumla, speciellt tycker jag att nato gör klockan extra tappbenägen.

Morgonens inspektion gör gällande att glaset är långt bortom räddning, sekundvisaren ligger löst, det är glas på urtavlan och ett något slitet spänne fick sig en mindre törn. Inget som inte går att fixa om jag lyckas hitta ett glas.

På tal om glas, någon som vet vart man kan hitta ett glas med följande nr: 54-61072
Cousinsuk har inte, ebay verkar dött och allt jag får på google är en tysk sida (boley.de) som tydligen bara säljer till företag.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jäklar vad jobbigt! :( Hoppas att det bara var glaset som rök och att det inte blir allt för mycket problem att få tag i ett nytt!
 
Topp