• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nekad garanti, hjälp

PCB

Audemars
Helt ärligt tycker jag att man får skylla sig själv om man handlar av CW, en enkel sökning visar att många haft problem och att de inte är AD för SEIKO.
om nu CW säljer äkta seikos och vi utgår från det.
hur kan det någon annans fel än seiko, om klockorna strular?

om massa rolex strular som är inköpta på Nymans,är det då rolex fel eller nymans?
visst nymans är AD,men förstår inte skillnaden?
 

Anden

Cartier
2-Faktor
om nu CW säljer äkta seikos och vi utgår från det.
hur kan det någon annans fel än seiko, om klockorna strular?

om massa rolex strular som är inköpta på Nymans,är det då rolex fel eller nymans?
visst nymans är AD,men förstår inte skillnaden?
CW är inte AD. Vem fan vet, de kanske har exklusiv tillgång till någon form av andrahandssortering?
Det du ska fråga dig är "Om nu [random gråhandlare på C24] säljer äkta Rolex och vi utgår från det. Hur kan det vara någon annans fel än Rolex, om klockorna strular?"
 
  • Like
Reactions: PCB

Hallis

Panerai
2-Faktor
ja inte omöjligt ,men det säger isåfall mer om Seiko än om CW, tycker jag.

Det säger inte ett skit om Seiko. CW säljer tusentals klockor om året, skillnaden mot majoriteten av ADs är att CW inte bryr sig om sina kunder utan väljer att sälja med "garanti" som, när det skiter sig, är bökig att utnyttja.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Tillägg, det brukar vara så när handlare pressar priser. Något måste man ju dra ner på!
 

PCB

Audemars
Det säger inte ett skit om Seiko. CW säljer tusentals klockor om året, skillnaden mot majoriteten av ADs är att CW inte bryr sig om sina kunder utan väljer att sälja med "garanti" som, när det skiter sig, är bökig att utnyttja.
Att Cw skiter i sina kunder är en sak.
Att varannan seiko därifrån krånglar är en annan.
Seiko bygger klockor.
CW säljer dom.
Försvarar absolut inte CW , men rätt ska va rätt.
 

PCB

Audemars
Eller köper de upp andra sorteringen? Jag har ingen aning men enligt @yonsson så skickat de ut b**s.
jo visst, skit in--skit ut
men det är ju fortfarande seiko som både byggt och valt att skicka ut skiten,
tillverkaren har ju yttersta ansvaret att produkten är av rätt kvalitet

samma sak om jag köper en Partner gräsklippare på COOP, som är kass vid leverans
då skriver ju inte jag på "Klippsnack" att det är COOP :s fel att min Partner är kass,
Partner har byggt klipparen, och är ansvarig för att den håller rätt kvalitet.
Är det så att Partner har sålt andrasortering billigt till COOP,,,så är det lika förbannat Partner som ska stå i skamvrån.

Som sagt försvarar inte CW.s agerande ,men att göra enbart dom och kunderna till syndabockar ,tycker jag är en smula trångsynt.
 

plattfot

Rolex
Oj det var ju jättemycket kan lika gärna köpa en här på KS istället då... vet du om det finns några andra alternativ?

Jobbigt läge och något av en gåta att CW levererar så många SKX som krånglar. Vårdslös budfirma från lagret, extremt stark röntgenapparat vid utrikesterminalen eller annan faktor som gör att klockorna sabbas? Har svårt att se att de sitter på ett andrasorteringslager.
Att komma billigare undan en 500 kronor för att göra jobbet på hemmaplan blir nog svårt. Det är en del som skall rivas och återmonteras.
Sälj klockan trasig och köp ny, låt reparera eller skicka tillbaka till CreationWatches landar nog på samma slutnota ungefär. Tyvärr.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hur stödjer du ditt påstående om att "varannan Seiko därifrån krånglar"?
Älskar din typ av bevisföring. Hur många klockor säljer CW? Hur många av dessa krånglar?
Man kanske inte ska ta allt man läser bokstavligt ;)

En intressant fråga är om Seiko släpper i väg någon typ av andrasortering från sina fabriker?
 
  • Like
Reactions: PCB

Hallis

Panerai
2-Faktor
Man kanske inte ska ta allt man läser bokstavligt ;)

En intressant fråga är om Seiko släpper i väg någon typ av andrasortering från sina fabriker?

Trött på att läsa samma typ av anekdotiska bevisföring om och om igen.

Sen stöttar jag absolut inte CW, man får vad man betalar för. Dock känns det fel att kasta skit på Seiko!
 

POO

Panerai
Naturligtvis finns det inte enorma mängder andrasorteringsseikos som säljs på kvällar och helger genom seikofabrilens bakdörr.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
- Det anges på deras sida att de för att kunna sälja sina varor billigare är de inte Auktoriserade handlare, vidare om garanti anges det detta: "Just like the manufacturer, it covers all manufacturing defects and associated costs except the one-way shipping from you to us."

Jag förstår inte vad som gått fel i deras "garantiärenden" eftersom uren ska skickas till dem och ingen annan.
Som jag förstod TS var han i kontakt med CW och de bad honom skicka klockan till Seikos servicecenter i Norge.
 
Jag var också väldigt skeptiskt i början men då rekommenderade än nära vän till mig CW, då han själv köpte en SKX007 därifrån som var helt felfri. Har som sagt varit i kontakt med de flera gånger, första gången bad de mig att skicka in till närmaste Seiko center där garantin blev nekad. Därefter mailade jag igen och då så skrev de att jag ska stå för både frakten till dem och priset för reparationen, quotar det hon skrev " be assured the charges will be nominal of repair." .
 
- Men de anger ju att de lämnar två års garanti och att uren ska skickas till dem men du får stå för frakten? Nu begriper jag ännu mindre...
"Just like the manufacturer, it covers all manufacturing defects and associated costs except the one-way shipping from you to us." du citerar ju det själv att de inte betalar frakten dock blev jag chockad när jag fick veta att jag dessutom ska betala för reparationen, får försöka övertala dem...
 

Asplund

Patek
2-Faktor
"Just like the manufacturer, it covers all manufacturing defects and associated costs except the one-way shipping from you to us." du citerar ju det själv att de inte betalar frakten dock blev jag chockad när jag fick veta att jag dessutom ska betala för reparationen, får försöka övertala dem...

Det är klart du inte ska betala för lagningen, måste vara ett missförstånd.
 
Lyckades "övertala" de att få reparationen gratis nu, dock vet jag inte riktigt om det är värt. När jag fick tillbaks klockan från Norge så har den börjat gå igen och har nu funkat i 3 dagar irad. Första dagen vare stora marginaler men nu avviker den bara några sekunder / dag. Det ända som stör mig nu är att man inte kan ändra dagen vilket blir då anledningen till att jag skickar in. Frågan är som sagt är det värt det, med tanke på att jag måste betala frakten och sen har jag ingen aning om hur lång tid det kommer ta och dessutom om de bullshitar ihop något som gör att jag kommer få betala eller något liknande. Vad tycker ni?
 
Här kommer en liten uppdatering, skickade in klockan till creationwatches och nu ska de tydligen skicka in den till deras service center där det kan dröja allt från 6-12 veckor.
 
Topp