Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Neowatches.se

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rasmus.B, 20 maj 2016.

1. Rasmus.B
    Trådstartare

Rasmus.B Torpare

Hejsan!

Har ett tag varit på gång att köpa min första "riktiga" klocka sedan jag ytterligare ett tag suktat efter en. Så sagt och gjort, jag surfade runt efter en bra återförsäljare (online) och efter ett tag hittade jag neowatches.se som hade lite spännande ur. Tänkte inte så mycket mer än så kring det hela, utan jag lade en beställning och så var det med det.

Problemet jag har nu är att jag funderar på om sidan överhuvudtaget är aktiv längre. De svarar inte på mail eller telefon och deras facebook är inte uppdaterade sedan 2013, men där ligger recensioner på prisjakt från 2015.

Är det någon här inne som beställt från sidan någon gång, eller vet hur det ligger till med sidan?

Tacksam för svar

2. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ingen aning men ring och försök få tag på de. Här är företagsinfon jag hittade på sidan image.png

3. Rasmus.B
    Trådstartare

Rasmus.B Torpare

Jo, jag såg det också. Men precis som jag skrev ovan så svarar de varken på mail eller telefon :/. Känns oseriöst, eller som att företaget är nedlagt. Men tänkte ändå att jag hör mig för innan jag helt ger upp om min beställning.

4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Svarar de inte så finns de inte, god grundprincip.

alfgren gillar detta.
  5. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Har du betalat?

6. Rasmus.B
    Trådstartare

Rasmus.B Torpare

Så är det nog. Får väl helt enkelt släppa klockan och sidan antar jag, även om det är irriterande.

Nix, vågar inte riktigt betala i förskott hos butiker jag aldrig handlat i om jag kan undvika det. I det här fallet var det nog en god praxis att följa.

Antar att det inte är några som hört något från den butiken, så jag tackar för svaren jag har fått. Får nog ta och släppa den beställningen.

7. Famtela

Famtela Torpare

Av en händelse råkade jag surfa förbi klocksnack.
    När det gäller Neowatches så handla inte där. Jag har anmält dom till Allmänna reklamationsnämden för en klocka jag beställt och som sedan visade sig att den inte fungerade som den skulle, så jag returnerade den i slutet på februari 2016. Sedan dess har jag försökt att ringa och maila ett flertal gånger men utan resultat.
    Anmälde företaget i maj till ARN och dom ger mig rätt i ärendet. Klockan jag beställde var en Steinhart ocean one premium blå 5650 kr.
    Min rekommendation är att inte göra några affärer med detta företag.

yonsson gillar detta.
  8. Buckshot

Buckshot Stadsbo

Synd, dom verkar vara ensamma om att sälja Vostok Europe och några andra märken i Sverige.:banghead:

9. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
    Möjligt att något hänt sedan dess men jag köpte en klocka där ca 2011 och då var det inga som helst problem iaf..

10. Famtela

Famtela Torpare

Det skall sägas att det var inga problem att beställa och hämta ut den på postförskott.
    Problemet uppstod efter att jag returnerade klockan. Jag har lagt ut frågan om möjligheten att stämma företaget då dom verkar att nonchalera ARN samt mina krav om återbetalning.

Mårtenssons ur Brookfield