• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Neowatches.se

Rasmus.B

Breitling
Hejsan!

Har ett tag varit på gång att köpa min första "riktiga" klocka sedan jag ytterligare ett tag suktat efter en. Så sagt och gjort, jag surfade runt efter en bra återförsäljare (online) och efter ett tag hittade jag neowatches.se som hade lite spännande ur. Tänkte inte så mycket mer än så kring det hela, utan jag lade en beställning och så var det med det.

Problemet jag har nu är att jag funderar på om sidan överhuvudtaget är aktiv längre. De svarar inte på mail eller telefon och deras facebook är inte uppdaterade sedan 2013, men där ligger recensioner på prisjakt från 2015.

Är det någon här inne som beställt från sidan någon gång, eller vet hur det ligger till med sidan?

Tacksam för svar
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ingen aning men ring och försök få tag på de. Här är företagsinfon jag hittade på sidan
image.png
 

Rasmus.B

Breitling
Ingen aning men ring och försök få tag på de. Här är företagsinfon jag hittade på sidan
image.png

Jo, jag såg det också. Men precis som jag skrev ovan så svarar de varken på mail eller telefon :/. Känns oseriöst, eller som att företaget är nedlagt. Men tänkte ändå att jag hör mig för innan jag helt ger upp om min beställning.
 

Rasmus.B

Breitling
Svarar de inte så finns de inte, god grundprincip.
Så är det nog. Får väl helt enkelt släppa klockan och sidan antar jag, även om det är irriterande.

Nix, vågar inte riktigt betala i förskott hos butiker jag aldrig handlat i om jag kan undvika det. I det här fallet var det nog en god praxis att följa.

Antar att det inte är några som hört något från den butiken, så jag tackar för svaren jag har fått. Får nog ta och släppa den beställningen.
 

Famtela

Breitling
Av en händelse råkade jag surfa förbi klocksnack.
När det gäller Neowatches så handla inte där. Jag har anmält dom till Allmänna reklamationsnämden för en klocka jag beställt och som sedan visade sig att den inte fungerade som den skulle, så jag returnerade den i slutet på februari 2016. Sedan dess har jag försökt att ringa och maila ett flertal gånger men utan resultat.
Anmälde företaget i maj till ARN och dom ger mig rätt i ärendet. Klockan jag beställde var en Steinhart ocean one premium blå 5650 kr.
Min rekommendation är att inte göra några affärer med detta företag.
 

Buckshot

Panerai
Av en händelse råkade jag surfa förbi klocksnack.
När det gäller Neowatches så handla inte där. Jag har anmält dom till Allmänna reklamationsnämden för en klocka jag beställt och som sedan visade sig att den inte fungerade som den skulle, så jag returnerade den i slutet på februari 2016. Sedan dess har jag försökt att ringa och maila ett flertal gånger men utan resultat.
Anmälde företaget i maj till ARN och dom ger mig rätt i ärendet. Klockan jag beställde var en Steinhart ocean one premium blå 5650 kr.
Min rekommendation är att inte göra några affärer med detta företag.
Synd, dom verkar vara ensamma om att sälja Vostok Europe och några andra märken i Sverige.:banghead:
 

RDFG

Cartier
Möjligt att något hänt sedan dess men jag köpte en klocka där ca 2011 och då var det inga som helst problem iaf..
 

Famtela

Breitling
Det skall sägas att det var inga problem att beställa och hämta ut den på postförskott.
Problemet uppstod efter att jag returnerade klockan. Jag har lagt ut frågan om möjligheten att stämma företaget då dom verkar att nonchalera ARN samt mina krav om återbetalning.
 
Topp