• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nepal, en tragedi!

Pope

Cartier
Ledsen om jag sabbar någons sköna stund i klock-träsket men det här är fanimej viktigt.
Jag var i Nepal några gånger på 90-talet och det är i särklass det mest fantastiska, levande och trevliga land jag besökt. Det är Tibet möter Indien möter nepalesiska traditioner i ett stort varmt mish-mash (eller hur fan det stavas) av olika kulturer.
En väldigt skön sak med Nepal är att de alltid haft en jämförelsevis schysst turism. Folk på besök är där för att antingen uppleva en helt galet levande kultur, handla med varor (tyger, smycken, what ever ) eller uppleva naturen med vandring i berg etc. Det är liksom ingen fylle-knulla-sabba-hela-skiten-turism utan bara helt cool.
Maoist-guerillan ställde till det rejält på 90-2000-talen vilket ledde till att det helt enkelt inte strömmade in några stålar i landet med total fattigdom som följd. Det skapade extrema problem (i ett av världens fattigaste länder). Så pass att maoisterna själva blev demokrater för att folk skulle överleva och numera jobbar i parlamentet.
Sen har det blivit bättre när turismen kom tillbaks MEN:

Jaha, och nu vet vi alla hur läget är. Tusentals döda och hundratusentals utan bostad, käk och vatten. Stora delar av Katmandu ligger i ruiner såååå:

SÄTT IN NÅN SPÄNN ELLER TVÅ PÅ DEN HJÄLPORGANISATION NI KÄNNER ÄR NÅT ATT HA!

Varenda krona betyder nåt och vi alla här har en spänn över!!!

Simma lugnt!

/Pope
 

isbjörn

Panerai
Spenderade några månader i Nepal på 80-talet (satan, så länge sedan!) och kan bara hålla med. Intryck för livet. Ett fantastiskt land och fantastiska människor. BCF är inte allt.
 

Pope

Cartier
Spenderade några månader i Nepal på 80-talet (satan, så länge sedan!) och kan bara hålla med. Intryck för livet. Ett fantastiskt land och fantastiska människor. BCF är inte allt.

Ja, det är verkligen ett fantastiskt land. Enda stället jag vet att jag måste återkomma till någon gång i livet.
Och nu fick jag bumpa tråden! :)
 

Pope

Cartier
Och som en dryg sticka i foten, en fluga runt munnen eller en hundskit under Gucci-loafern så bumpar jag åter denna tråd.

Nu jävlar är det fredag!
 
Topp