Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

New York - guide

Diskussion i 'Lifestyle' startad av galácticon, 28 januari 2016.

Taggar:
  1. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Hej,
    Har knåpat ihop en liten guide som jag valt att kalla "New York - för första gången", och jag hoppas att någon av er får glädje av den. Tyvärr får den inte läggas upp direkt här men dra ett PM så skickar jag den direkt.

Mycket nöje!

Ako och MKRGG gillar detta.
  2. Empa

Empa Friends of KS

Lägg den på Google drive, dropbox eller liknande? :)

3. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Tänkte först det, men då måste jag tänka ett varv extra om jag ska uppdatera den - och jag misstänker att det kommer att gå fel ;)

4. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

rillesnille, km007, JonasF och 2 andra gillar detta.
  5. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

6. rekacj

rekacj Bonde

Bra guide! Nyttig läsning de som ska dit första gången.
    Håller verkligen med er om Times square förstår inte alls vad man ska dit och göra. Ger ingenting mer än stress då man knappt kan stå still där.

galácticon gillar detta.
  7. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra sammanfattat :)

galácticon gillar detta.
  8. Fujoor

Fujoor Präst

Har varit i NY en gång så det blir inte första gången men guiden ser finfin ut! Tack för energin du lagt ner :)

galácticon gillar detta.
  9. kabro

kabro Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Tackar, åker om en vecka så det kom i rättan tid!
    Var hyrde ni och hur mycket gav ni för bilhyran?

galácticon gillar detta.
  10. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Vi hyrde via rentalcars.com och tog en "Ford Focus or similar" och fick en stor och rymlig Chrysler. Eftersom vi bodde i Greenwich Village valde vi att hämta bilen på "Dollar" på Charles Street. Vi var nöjda med allt - dock kan det vara bra att inte ta deras "erbjudande" om att betala för en hel tank och slippa betala lika mycket som om vi tankat själva. Vi använde typ en halv tank t/r till outleten så vi vann inget på det.

kabro gillar detta.
  11. Robbie

Robbie Bonde

Från:
    Skåne
    Mycket bra guide! :) Jag var där för precis ett år sedan... I februari månad. Vi hade tur med vädret, det var kallt men behagligt då solen var framme och klarblå himmel.
    Det skönaste var att man slapp "alla" turister vid sevärdheterna. Jag vill absolut rekommendera Woodbury outlets som ligger cirka 40 minuter utanför New York med buss ifrån The Port Authority Bus Terminal. Biljett kostade cirka 300:- t/r har jag för mig. VÄRT ett besök om man gillar shopping, du kan halvera priserna jämfört med inne i New York. Och där är endast märkesbutiker samt sportaffärer. http://www.premiumoutlets.com/outlet/woodbury-common

12. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

Tack! Håller med, väl värt ett besök. Om man ska åka buss och shoppa mycket så är det bra att tänka på att kanske ta med en resväska att packa i. Vi körde ju dit och det var riktigt coolt att köra på Manhattan och det var ganska skönt att slippa kuska på en buss. Tidsmässigt tog det ungefär lika lång tid och prismässigt var det också samma (vi var två i bilen).

Robbie gillar detta.
  13. Robbie

Robbie Bonde

Från:
    Skåne
    Absolut är det de. Ja det var väldigt många som hade med sig resväska där såg man, jag tror till och med när man kom fram till Woodbury så kunde man köpa en resväska där direkt på plats. (Säkert dyrare än i butik). Kan tänka mig det! Vi var endast i New York och åkte den smidiga tunnelbanan och tog oss runt på det sättet. Harlem, Little Italy, China Town, Brooklyn, Coney Island... Finns mycket att göra och kommer definitivt åka dit igen, och då lär det bli på våren/hösten :)

galácticon gillar detta.
  14. galácticon
    Trådstartare

galácticon Biskop

@kabro Hur var besöket? Hade ni någon nytta av tipsen och guiden, och hur gick det med bilen?

15. kabro

kabro Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Var där ca 2 veckor och vandrade runt en hel del på Manhattan, hann beta av det mesta på listan både avsiktligt och oavsiktligt.
    Vi hyrde bil via Enterprise (Chrysler här också) och körde ut till Woodbury. Har varit på Woodbury innan när dollarn stod i ~6kr, rätt stor skillnad då mot nu, såklart. Fick inte riktigt samma WOW-känsla denna gång tyvärr.

Bästa maten var nog utan tvekan Rocket Pig, helt sinnessjukt goda mackor från ett hål i väggen precis vid The High Line på 463 W 24th St.
    Roligaste krogupplevelsen var på The Back Room, en Speakeasy https://en.wikipedia.org/wiki/Speakeasy som förr i tiden var beklädd som en leksaksaffär, de har behållit denna beklädnad enda sedan spritförbudet hävdes på 30-talet.

Väldigt härlig stad, nu är nästa utmaning att fixa ett jobb där :D