Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

New York

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ahuramazdah, 6 juni 2013.

1. Ahuramazdah
    Trådstartare

Ahuramazdah Torpare

Jag åker till New York perioden dec - jan och planerar att köpa en Omega. Vad ska jag tänka på? Hur mycket billigare är Omega i USA?

Tack på förhand!

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Ska du köpa nytt?

Finns överlag inte så mycket prutmån i butiker i new york, men du kan väl räkna med att dollarkursen gör det billigare.

Tänk dock på att man skall betala tull/moms på vägen hem..

3. Ahuramazdah
    Trådstartare

Ahuramazdah Torpare

Tack för svar !

4. calzone

calzone Biskop

elle så skickar han box å tillbehör med posten, så kör han klockan på handleden ?

5. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Man skall betala tull/moms ändå :)

6. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Eller tar man klockan på armen och boxen i väskan.. har alltid funkat för mig iaf.
    Hade dessutom 3 klockor på mig en gång genom tullen, inga frågor eller annat

Ahuramazdah gillar detta.
  7. Ahuramazdah
    Trådstartare

Ahuramazdah Torpare

Hur mycket billigare pratar vi om?

8. calzone

calzone Biskop

Så du betalar alltid tull/moms när du köper klockor för runt 50 K ?

9. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Sa jag det?

10. calzone

calzone Biskop

Nej men om du undviker det, varför uppmanar du andra till att inte göra det ?, eller försökte du vara ironisk ?. Lär dem dina knep för att slippa tull/moms ist visa lite KS anda ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

11. ErikGBG

ErikGBG Biskop

sist jag var i NY var omega hos AD inte billigare än sverige. Trots låg dollar.

12. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm
    Köpte en Sinn EZM3 i Kalifornien för några år sedan. Körde dinkan på handleden och box i ryggsäcken. Nema problema.

Idag skulle jag vara lite mer försiktig, särskilt om jag skulle köpa något dyrare såsom en Rolex och posta all parafernalia istället.

13. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Jag sa bara att man skall betala.

Sedan om man gör det eller inte, det är en annan sak. Tycker att det är viktigt att nämna, så inte TS tror att det bara är att handla.

14. POO

POO Präst

Trotts den fördelaktiga växelkursen upplevde jag inte sist jag var där att klockor skulle vara billigare i NY än här hemma, tvärt om.

Tulldiskussionen har förts många gånger, jag personligen anser det vara ganska lätt och hyfsat säker att slinka igenom med en klocka men i Aftonbladet för ett tag sedan var där en snubbe som grät ut för att han fått betala tull för klockan han hade på armen, så 100% är det inte.

Mårtenssons ur Brookfield