• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NEZUMI Voiture Chronograph Projekt

Går det fortfarande att beställa en?
Måste säga att jag blev imponerad av estetiken! Jag antar att utgångspunkten (b.la.) är en PN-daytona. Ändå twistas den på ett snyggt sätt, med bra "DNA" kvar. Tyvärr en del detaljer som inte känns 100% IMHO. Men, skillnaden mellan denna och t.ex. Alf Watch Company går inte att jämföra.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Beställde en faktiskt. Men jag är lite osäker på den vita tavlan. Ser snygg ut på reklambilderna men det verkar ha snurrat en prototyp med alldeles för vit urtavla (mer som kopiatorpapper). Detta ska rättas till sägs det men vi får se hur det blir.
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Idag kom den äntligen. Jag är nöjd vid första intrycket. Ska gå och byta till det doomade glaset som jag fick med så den får ytterliggare lite mer retro känsla. Urtavlan är inte uber vit utan mer lite old white.
image.jpeg
 

Rixard

Cartier
Jodå, idag kom min också. Mycket klocka får jag ändå säga, hade inte skyhöga förhoppningar då det var första kickstarter projektet jag stöttat men jag tycker Nezumi har lyckats bra i förhållande till priset :) bytte dock band när klockan kom då det som ingick var något stort på min handled.

IMG_20160518_203648.jpg
 
Senast ändrad:

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Jodå, idag kom min också. Mycket klocka får jag ändå säga, hade inte skyhöga förhoppningar då det var första kickstarter projektet jag stöttat men jag tycker Nezumi har lyckats bra i förhållande till priset :) bytte dock band när klockan kom då det som ingick var något stort på min handled.

IMG_20160518_203648.jpg
Riktigt snyggt med brunt. Är fortfarande nöjd.
 

Rixard

Cartier
Oj, jag råkade nog röra upp en mindre skitstorm på kickstarter när jag hittade ett stavfel på tavlan och frågade om det. Får se hur dom löser detta... Att folk är så snabba på att "go bananas" innan säljaren fått chans att rätta sitt misstag är lite lustigt.

Jag är nöjd med klockan ändå men skulle givetvis vilja ha en ny tavla så hoppas att de löser detta och att det inte skadar dem för mycket.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Oj, jag råkade nog röra upp en mindre skitstorm på kickstarter när jag hittade ett stavfel på tavlan och frågade om det. Får se hur dom löser detta... Att folk är så snabba på att "go bananas" innan säljaren fått chans att rätta sitt misstag är lite lustigt.

Jag är nöjd med klockan ändå men skulle givetvis vilja ha en ny tavla så hoppas att de löser detta och att det inte skadar dem för mycket.
Förstaserien med felstavade tavlor kommer att bli värd multum! Den och intyg om att du upptäckte det smäller högre än din pensionsförsäkring!
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Oj, jag råkade nog röra upp en mindre skitstorm på kickstarter när jag hittade ett stavfel på tavlan och frågade om det. Får se hur dom löser detta... Att folk är så snabba på att "go bananas" innan säljaren fått chans att rätta sitt misstag är lite lustigt.

Jag är nöjd med klockan ändå men skulle givetvis vilja ha en ny tavla så hoppas att de löser detta och att det inte skadar dem för mycket.
Vad är det för stavfel? Bild? :)
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
Oj, jag råkade nog röra upp en mindre skitstorm på kickstarter när jag hittade ett stavfel på tavlan och frågade om det. Får se hur dom löser detta... Att folk är så snabba på att "go bananas" innan säljaren fått chans att rätta sitt misstag är lite lustigt.

Jag är nöjd med klockan ändå men skulle givetvis vilja ha en ny tavla så hoppas att de löser detta och att det inte skadar dem för mycket.
Ha ha ha det hade jag missat. Men har väl inte hundra procent syn längre. Men har samma på min ser jag nu. Quarts
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag får väcka liv iden här tråden för jag är intresserad av att köpa en. Är det någon som vet om de finns att köpa och i så fall var? Helst en gul om det går.
 

MaxAnd

Omega
Jag får väcka liv iden här tråden för jag är intresserad av att köpa en. Är det någon som vet om de finns att köpa och i så fall var? Helst en gul om det går.
Jag får väcka liv iden här tråden för jag är intresserad av att köpa en. Är det någon som vet om de finns att köpa och i så fall var? Helst en gul om det går.
Via trådstartarens länk.
Klicka dig vidare till Shop. ;)
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Finns ju inget rätt eller fel i sånt här. Det är ju en fråga om preferenser. Jag tänker att ett seagullverk vore betydligt roligare än ett quartzverk, ffa ovanligare. Finns miljarder tillverkare och klockor med japanska quartzverk, finns inget tomrum att fylla. Men det finns få billiga mekaniska kronografer och seagull är bra grejer...lite så tänker jag.
Efter lyssnat på sista podden på Urbildningsradion så kanske det är dags att uppdatera denna tråd lite med dina tankar?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter lyssnat på sista podden på Urbildningsradion så kanske det är dags att uppdatera denna tråd lite med dina tankar?

Absolut! Jag tycker väl i grunden ungefär samma sak nu som då. Att det finns massor av batteridrivna kronografer och att det hade varit ännu roligare om det hade suttit ett mekaniskt verk i klockan.

Samtidigt kan jag inte annat än gilla ambitionsnivån och förhållningssättet som DC och Nezumi har. Det finns en tydlig bild av vad man vill göra och man har fått till ett resultat som funkar väldigt bra. Bevisligen har det ju också gått väldigt bra för Nezumi sedan kickstarter. Och efter att ha känt på dem och provat dem ordentligt IRL så är min upplevelse att det är välbyggt och bra kvalitet på klockorna. Särskilt sett till det relativt låga priset.

De har dessutom kompletterat med ytterligare några modeller med en design jag gillar bättre och en mekanisk dykare som jag tycker är riktigt fin.

Typ så. :)
 

Fredrik77

Omega
I den prisnivån så borde väl ett seiko quartzverk vara mycket bättre än mekanisk kina kronograf. Tänker främst på hållbarheten då man inte lär lägga ut pengar på en kronografservice för en klocka i den prisnivån. Eller tänker jag fel?

Själva klockan tycker jag var riktigt cool och priset tycker jag verkar rimligt för det man får, funderar på att backa... Stretch goalsen var ju fina också, om kampanjen går upp till 1kk så får man ett mineralglas t.ex.. Trevligt.

Kvarts alltid > mekaniskt, imo.
 
Topp