• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ngn som äger en Iwc Porsche 500 ref 3523 här på forumet ?

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Funderar på att köpa en, men den kan va för liten. Kanske tom upplevas
mer som en damklocka.
Boetten är bara 34mm plus att de sitter en vridbar ring på som bygger.
Vilket gör att glasytan blir markant mycke mindre.

Om ngn har en hade jag gärna kikat på den om tillfälle ges, innan man slår till !!

ImageUploadedByTapatalk1419326665.947543.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag har haft en och jag gillade en inte. Kändes alldeles för liten då den saknade bandhorn bland annat
 

DrDre

Patek
Jag har aldrig ägt någon däremot kollat en del på storebrodern 2000. IMHO en de moderna klassikerna bland dykarklockor. Jag läste en hel del och det som en del klagade över var länken. Länken på "din" ser ut att vara ganska lik den på 2000, så mitt tips skulle vara att ta en extra titt just på länken. Det är säkert inte särskilt enkelt eller billigt att få tag i extra länkbitar, så kolla upp så att den är tillräckligt lång också.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft en och jag gillade en inte. Kändes alldeles för liten då den saknade bandhorn bland annat

Jag har små spinkiga händer och handleder så på mig kanske den funkar ;) annars kanske den blir för liten precis
som du säger. Bandhornen har jag inte ens tänkt på haha

Ja vi får se hur de blir !
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har aldrig ägt någon däremot kollat en del på storebrodern 2000. IMHO en de moderna klassikerna bland dykarklockor. Jag läste en hel del och det som en del klagade över var länken. Länken på "din" ser ut att vara ganska lik den på 2000, så mitt tips skulle vara att ta en extra titt just på länken. Det är säkert inte särskilt enkelt eller billigt att få tag i extra länkbitar, så kolla upp så att den är tillräckligt lång också.

Ne extra delar lär inte va lätt att hitta, en helt klart viktig bit man får ta hänsyn till.....

Fast jag tycker den är jävligt cool , fast storebrorsan är ju klart mycke fetare. Löjligt mycket dyrare också!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag har små spinkiga händer och handleder så på mig kanske den funkar ;) annars kanske den blir för liten precis
som du säger. Bandhornen har jag inte ens tänkt på haha

Ja vi får se hur de blir !

Jag har nog inte mycket större än dig men det är nog ingen klocka du kommer att behålla speciellt länge och den kan bli svår att bli av med så jag skulle nog rekommendera dig att avstå, speciellt då du inte fått chansen att prova den
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Funderar på att köpa en, men den kan va för liten. Kanske tom upplevas
mer som en damklocka.
Boetten är bara 34mm plus att de sitter en vridbar ring på som bygger.
Vilket gör att glasytan blir markant mycke mindre.

Om ngn har en hade jag gärna kikat på den om tillfälle ges, innan man slår till !!

ImageUploadedByTapatalk1419326665.947543.jpg
Har testat den och den är som Donkii säger liten då den saknar bandhorn. Ångrar mig iofs lite att jag inte köpte men hade nog inte stannat länge.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har nog inte mycket större än dig men det är nog ingen klocka du kommer att behålla speciellt länge och den kan bli svår att bli av med så jag skulle nog rekommendera dig att avstå, speciellt då du inte fått chansen att prova den

Har testat den och den är som Donkii säger liten då den saknar bandhorn. Ångrar mig iofs lite att jag inte köpte men hade nog inte stannat länge.

Fan är de så illa , måste Buy & Try bara för de. Ifall jag får den till ett hyffserligt pris [emoji85]
 
Topp