• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NH35A

Cryssarn

Rolex
Hej.
Går i tankarna på en Armida A8. Tänkte bara fråga om någon här vet hur bra urverket är på en sån ( NH35A från Seiko )? Är det bättre med en Steinhart som har ett ETA?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Om inte jag är helt ute och cyklar så är väl nh35 och 4r35 samma verk. De har helt enkelt bytt namn på den när de säljer till andra tillverkare.
4r-serien är en uppgraderad version av klassikern 7s, med hack och handuppdragning.
Har en klocka ned 4r och den funkar alldeles utmärkt och håller tiden väldigt väl.


Seiko är bra skit. Eta är bra skit. Köp den klocka du gillar bäst.
 

Cryssarn

Rolex
Tack.
Jo jag är ju mer sugen på en Steinhart, då jag tycker den är snyggare. DOCK så verkar det vara ett lite kontroversiellt märke i klockvärlden. Det drar ner det hela lite för mig tyvärr
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag har nu en A9, och har tidigare haft en A1. Båda har jättebra kvalitet, och hög finish. Faktiskt ett av de bästa micromärkena. Jag håller helt klart min A9 över den Steinhart sub jag hade förut.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Cryssarn

Rolex
Tackar. Tippar mer och mer över mot en A8 nu. Lite annorlunda att experimentera med patina på den också ;)
 
Topp