• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nick Cabana

Savant Garde

Breitling

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Ja...skyltfönstret med lite cigarrlådor etc fick det att verka lite spännande. Efter några minuter på webbsidan så är jag övertygad om att det är Paradise Hotel-klockor....
Hammaren på spiken! Paradise Hotel klocka är en helt underbart passande beskrivning!

Mycket lustigt namn.. Låter mer som en tillverkare av bowling/hawaii skjortor
 

NickCabana

Breitling
Hej!

Kul att ni upptäckt Nick Cabana! Eftersom jag har ett väldigt stort klockintresse så hänger jag på klocksnack en del.

Jag startade Nick Cabana för cirka 1 år sedan och släpper nu tredje kollektionen i November, en del med swiss-urverk.
Lokalen på Bergsgatan 18 är vårat Showroom.

Håller med om att vårt Showroom ger en bättre bild av varumärket än vad hemsidan gör.
Jobbar på att förbättra den grafiska profilen på nätet.

Tanken med varumärket är att återspegla den gamla Franska rivieran på 50-60-talet. Vi åker snart ner och fotar på Rivieran för att sedan kunna förmedla rätt känsla ut med bra bildmaterial. Hittills har jag bara hunnit fokusera på att ta fram bra klockor, vilket tar upp mycket tid - och vilket jag brinner för!

Namnet Nick kommer från mitt egna namn och Cabana är en man som jag mötte i Frankrike för några år sedan, som jobbat med att göra läderarmband till klockor. Där fick jag inspiration till läderarmbanden till min första kollektion.
Förstår att Nick Cabana är ett originellt namn inom klockbranschen och sticker ut en del från exempelvis gamla Swiss-märken - vilket jag ser som en fördel.

Klockorna sätts ihop av mig själv och säljs främst hos urmakare runt om i Sverige.

Knacka gärna på nästa gång du går förbi vårt showroom så bjuder jag på en kopp kaffe och visar upp vår senaste kollektion! Du kommer säkert se mig på övervåningen där jag brukar sitta och knåpa med klockorna.

Allt väl!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej!

Kul att ni upptäckt Nick Cabana! Eftersom jag har ett väldigt stort klockintresse så hänger jag på klocksnack en del.

Jag startade Nick Cabana för cirka 1 år sedan och släpper nu tredje kollektionen i November.
Lokalen på Bergsgatan 18 är vårat Showroom.

Håller med om att vårt Showroom ger en bättre bild av varumärket än vad hemsidan gör.
Jobbar på att förbättra den grafiska profilen på nätet.

Tanken med varumärket är att återspegla den gamla Franska rivieran på 50-60-talet. Vi åker snart ner och fotar på Rivieran för att sedan kunna förmedla rätt känsla ut med bra bildmaterial. Hittills har jag bara hunnit fokusera på att ta fram bra klockor, vilket tar upp mycket tid - och vilket jag brinner för!

Namnet Nick kommer från mitt egna namn och Cabana är en man som jag mötte i Frankrike för några år sedan, som jobbat med att göra läderarmband till klockor. Där fick jag inspiration till läderarmbanden till min första kollektion.
Förstår att Nick Cabana är ett originellt namn inom klockbranschen och sticker ut en del från exempelvis gamla Swiss-märken - vilket jag ser som en fördel.

Nick Cabana säljs främst hos urmakare runt om i Sverige.

Knacka gärna på nästa gång du går förbi vårt showroom så bjuder jag på en kopp kaffe och visar upp vår senaste kollektion!

Allt väl!


Kul att ni försöker, lycka till! :)
 

Hugii

Audemars
Haha, jag är en klassisk "smygare" som bara läser och aldrig kommenterar något. Men jag har nog någon gammal användare som jag använt för länge sen. Ville hur som helst skapa en ny användare för Nick Cabana.


så du är här för att göra reklam med andra ord? :) Vi är alltid glada när företag hör av sig för att ekonomiskt sponsra forumet och BCF, så att vi kan få ett gratis klockforum :)
 

NickCabana

Breitling
så du är här för att göra reklam med andra ord? :) Vi är alltid glada när företag hör av sig för att ekonomiskt sponsra forumet och BCF, så att vi kan få ett gratis klockforum :)


Kan absolut tänka mig att annonsera här framöver. För tillfället så vill jag hålla en någorlunda låg profil, eftersom varumärket fortfarande är under utveckling. Om någon månad kontaktar jag ansvarig för att se om det går att styra upp något! :)
 

jbbs

Omega
Tycker personligen att den extra texten och dom små strecken på tavlan förstör harmonin i hela klockan.
Hade kunnat vara en ganska trevlig klocka med små förändringar. Läderbanden verkar dock trevliga och förpackningen den kommer i är en rolig touch. Tycker dock att "stort klockintresse" och "brinner för klockor" rimmar illa med tråkiga Quartz ur, men det kanske bara är jag.
Gillar dock din grundidé och lyckas du föra över den på ett bättre sätt till dina klockor så har du en potentiell kund här.

Lycka till och välkommen hit!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Välkommen NickCabana!

Dina klockor ser intressanta ut! Nu är det tyvärr inte min stil, jag passar inte så värst bra i dressklockor.
Om jag får ge lite synpunkter på dina klockor:

Din design är bra! Urtavlan är ganska läcker. Men samtidigt, händelselös. Den ser bara väldigt platt ut.
Extra texterna kan du skippa anser jag.
Mechanical! Quartz är trök. Billigare Seiko urverk eller liknande skulle sitta fint!
Samt så säger jag bara en sak, PIE PAN! Dom där klockorna ska ha pie pan tavla, så är det bara! Inget är läckrare än en väldesignad pie pan.

I övrigt, mycket kul att du vågar skapa ditt egna märke!
Ser fram emot att du postar dina äventyr med klockorna och nyheter här i framtiden!
 

NickCabana

Breitling
Lite Broke Back Mountain möter Mr. Ripley känsla på bilderna på hemsidan.

Keep it up Nick, och säg till när du hittar lite automatiska verk :)


Kul att du nämner Mr. Ripley. Jag har hämtar just nu inspiration från Jude Law´s klocka som han bär i den filmen. Skulle vilja släppa en stilren herrklocka med Mesh strap till våren.
Se bild här: http://watchesinmovies.info/img/f/TalentedMrRipley.jpg

Har börjat kika på möjligheterna för automatiska verk. En lång process dock. Inte omöjligt att det dyker upp om ett år! :)
 

NickCabana

Breitling
Tycker personligen att den extra texten och dom små strecken på tavlan förstör harmonin i hela klockan.
Hade kunnat vara en ganska trevlig klocka med små förändringar. Läderbanden verkar dock trevliga och förpackningen den kommer i är en rolig touch. Tycker dock att "stort klockintresse" och "brinner för klockor" rimmar illa med tråkiga Quartz ur, men det kanske bara är jag.
Gillar dock din grundidé och lyckas du föra över den på ett bättre sätt till dina klockor så har du en potentiell kund här.

Lycka till och välkommen hit!


Kul att du gillar grundidén. Konstruktiv kritik uppskattas!
Med "stort klockintresse" så utgår jag från mig själv och jämför med mina andra intressen som bleknar jämfört med klockintresset. Klockor är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag går och lägger mig. Min flickvän tycker jag är på gränsen till manisk men stöttar mig alltid även fast jag kan ha svårt att prata om något annat runt middagsbordet... Kanske borde hänga här mer och få ventilera lite oftare :)
Har valt att starta med quartz ur. Går över till Swiss Ronda verk för nya modellen i November och hoppas på att kunna släppa ett automatiskt urverk om ett år.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bara jag som reagerade på att deras story om att Cabana var en snubbe han träffa på rivieran som pysslade med läderband är exakt samma story som Daniel Wellingtons om att han var ute och reste och stötte på en nya zeeländare som rockade nato?

Dessa quartz dressare för en tusing-brands växer ju på träd nuförtiden..

Fast kompass tar nog ändå priset. http://www.prydligt.se/herrklockor/kompass/
6800kr i rabbatt! Waow! För vem i sitt sinnes fulla bruk skulle betala 8 lök för en rosépläterad quartzare?
 

NickCabana

Breitling
Välkommen NickCabana!

Dina klockor ser intressanta ut! Nu är det tyvärr inte min stil, jag passar inte så värst bra i dressklockor.
Om jag får ge lite synpunkter på dina klockor:

Din design är bra! Urtavlan är ganska läcker. Men samtidigt, händelselös. Den ser bara väldigt platt ut.
Extra texterna kan du skippa anser jag.
Mechanical! Quartz är trök. Billigare Seiko urverk eller liknande skulle sitta fint!
Samt så säger jag bara en sak, PIE PAN! Dom där klockorna ska ha pie pan tavla, så är det bara! Inget är läckrare än en väldesignad pie pan.

I övrigt, mycket kul att du vågar skapa ditt egna märke!
Ser fram emot att du postar dina äventyr med klockorna och nyheter här i framtiden!


Tror du skulle gilla nya modellen mer som kommer i November-14. Externa texterna är borta, urtavlan har fått en väldigt bra balans och bättre djup. Dock ingen pie pan :)

Tack så mycket för bra feedback och kul att du ser fram emot utvecklingen!
 

NickCabana

Breitling
Bara jag som reagerade på att deras story om att Cabana var en snubbe han träffa på rivieran som pysslade med läderband är exakt samma story som Daniel Wellingtons om att han var ute och reste och stötte på en nya zeeländare som rockade nato?

Dessa quartz dressare för en tusing-brands växer ju på träd nuförtiden..

Fast kompass tar nog ändå priset. http://www.prydligt.se/herrklockor/kompass/
6800kr i rabbatt! Waow! För vem i sitt sinnes fulla bruk skulle betala 8 lök för en rosépläterad quartzare?



Min "snubbe" skapade egna läderband. En riktig hantverkare som även gjorde skor.
Daniel Wellington var väl bara någon som hade på sig ett natoarmband gissar jag?
Hur som helst. Jag tror möten med andra människor är det som skapar dom flesta idéer och förutsättningar.
Tror dom flesta grundarna av olika varumärken och verksamheter skulle inse att det var ett speciellt möte med någon/några som grodde grunden för idén, om dom tänkte efter.

Håller med. Det kommer nya märken hela tiden. T ex Kompass som skapat märket för att enbart kunna sälja ut på Groupon för 80% rabatt.
Det blir en utmaning att inte förväxlas med andra oseriösa märken - Men tror dessa kommer dö ut snabbt och sedan får vi se vilka som lever om 20 år.

Ha en trevlig helg!
 

Savant Garde

Breitling
Hej!

Kul att ni upptäckt Nick Cabana! Eftersom jag har ett väldigt stort klockintresse så hänger jag på klocksnack en del.

Jag startade Nick Cabana för cirka 1 år sedan och släpper nu tredje kollektionen i November, en del med swiss-urverk.
Lokalen på Bergsgatan 18 är vårat Showroom.

Håller med om att vårt Showroom ger en bättre bild av varumärket än vad hemsidan gör.
Jobbar på att förbättra den grafiska profilen på nätet.

Tanken med varumärket är att återspegla den gamla Franska rivieran på 50-60-talet. Vi åker snart ner och fotar på Rivieran för att sedan kunna förmedla rätt känsla ut med bra bildmaterial. Hittills har jag bara hunnit fokusera på att ta fram bra klockor, vilket tar upp mycket tid - och vilket jag brinner för!

Namnet Nick kommer från mitt egna namn och Cabana är en man som jag mötte i Frankrike för några år sedan, som jobbat med att göra läderarmband till klockor. Där fick jag inspiration till läderarmbanden till min första kollektion.
Förstår att Nick Cabana är ett originellt namn inom klockbranschen och sticker ut en del från exempelvis gamla Swiss-märken - vilket jag ser som en fördel.

Klockorna sätts ihop av mig själv och säljs främst hos urmakare runt om i Sverige.

Knacka gärna på nästa gång du går förbi vårt showroom så bjuder jag på en kopp kaffe och visar upp vår senaste kollektion! Du kommer säkert se mig på övervåningen där jag brukar sitta och knåpa med klockorna.

Allt väl!

Hey, låt inte mig döma namnet. Det är klockorna som räknas, och lyckas du göra webbsidan till en förlängning av showroomet så tror jag du har något på g. Tror absolut att man kan hitta en lönsam niche med snygga dressur, och då ärligt kanske för en målgrupp som är mer intresserad av utsidan på boken än innehållet. Ska hålla ögonen öppna i november då nya kollektionen kommer, och kanske kika förbi i lokalen!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker också att det är kul att du försöker. Lycka till med din satsning. Funderar naturligtvis på hur du får det att gå runt men
det är ju en annan historia.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Sorry att jag var onödigt neggig, skyller på baksmälla.

Men tror att marknaden för DW dressare är ganska mättad och på dekis. Försök skapa nästa nya fluga istället? Stötte på flera hipsters på kåken igår med zickzack urtavlor och liknande. Sistem51 urtavlorna tex är riktigt balla med.
 
Topp