• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nio månaders väntan är över, nu är babyn äntligen här!

Pistol_Pete

Panerai
Som många vet kan 40 veckor kännas oändligt när man går i väntans tider. Man slits mellan olika känslor, man fantiserar om hur det ska bli när väntan är över, den oerhörda längtan som nästan sliter en i stycken.... Men nu är väntan äntligen över och min baby är här!

Jag talar alltså om klockan i min profilbild, min underbara 70-tals Tudor Oyster Prince Date Day, ref 7017.

För ca. nio månader sedan råkade jag ut för det som brukar kallas för ett oplanerat driftsavbrott. Skiten stannade helt enkelt. Med panik i bröstet och på darriga ben spurtade jag till Robert Engström. Urmakaren tog vänligt emot patienten och utbrast (till min glädje och stolthet) att det var ett alldeles fantastiskt objekt och det här skulle han minsann kunna rädda, bara han kunde få tag på reservdelarna. Det sitter ett modifierat ETA verk i klockan så jag blev något förvånad över prognosen att det skulle ta minst 6 månader att hitta alla delar och sen 6-8 veckor för själva operationen.

Några veckor senare hör Richispice av sig och berättar att han har haft samma problem med sin Tudor 7017. Han hade gått till Krons Ur som hade skickat ner den till Schweiz. Där hade Rolex sagt att de inte kunde göra något så han fick tillbaka sin trasiga klocka. Richispice bestämde sig för att lämna in sin klocka till ABC (Werner Koch) på Södermalm och givetvis fick han tillbaka klockan inom några veckor och den gick som tåget.

Själv slets jag mellan alternativen att låta ABC kirra biffen snabbt och enkelt, eller låta Rob E sköta det hela, vilket skulle ta lång tid och kosta dubbelt så mycket men då få en riktig AD service. Det var svårt men jag bet ihop och väntade och väntade...

När sedan kostnadsförslaget slutligen kom gjorde jag som Davvan så elokvent beskrev: https://klocksnack.se/threads/min-dyraste-service.35166/page-3#post-795421 Inget snack alltså, bara godkänna kostnadsförslaget direkt och sen vanka av och an i ytterligare 6-8 veckar.

Nu har jag äntligen fått tillbaka favoritklockan! Den har fått sig en riktig omgång och har inte gått bättre sedan den lämnade fabriken, om ens då. För att piffa till pärlan lät jag klockdoktorn montera ett viklås till läderbandet och det blev pricken över i:et. Vad tycks?

IMG_1028.jpg
IMG_1031.jpg
IMG_1034.jpg
IMG_1037.jpg
IMG_1044.jpg
IMG_1046.jpg


Avslutningsvis vill jag rikta ett stort tack till alla hos ROB-1832 som stod ut med mig när jag vankade av och an som en äggsjuk höna och kom med dumma frågor som "är den färdig snart?" och givetvis ett särskilt tack till klockdoktorn som gjorde ett fantastiskt jobb!
 

Pistol_Pete

Panerai
Stort grattis! Men varför i h*lvete ska det behöva ta 9 månader?!? Det är ju inte precis en klon av dig som ska snickras ihop, eller?!
Det var svårt att hitta reservdelar....
Tro mig, jag har ställt den frågan många ggr.
Anyway, nu är den lagad och jag är glad :)

Ska montera ett after-market Oysterband i morgon för att se om det passar.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Härligt ser bra ut! Gillar min jumbos behöver dock även en date day för att fullända trippeln! Blev det någon form av polering denna gång? Har Rob nu delar hemma för att serva dessa?
 
Topp