Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

NKI

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 30 juni 2015.

1. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej administratörer,
    Har ni någongång funderat på att göra en enkät kring forumet, exempelvis kringbtrådstrukturer med fasta trådar och kundbemötande? Kan ju faktiskt finnas en poäng i att höra vad medlemmarna tycker och eventuellt förändra något till det bättre?
    Tror man kan fundera kring en del saker.

Vad tror ni?

2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Kundbemötande?

vikgul gillar detta.
  3. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Skulle vilja påstå att hela forumet är en enda ständigt pågående enkät. Vi är väldigt lyhörda för konstruktiv feedback, mycket har fixats efter önskemål.
    Vissa bitar tar vi så klart beslut om inom ledningen, det skulle inte fungera att springa på varje boll. Vad det gäller struktur är vi just nu väldigt nöjda med upplägget, vi ändrar när vi märker av att det behövs. :)

Sedan undrar jag också över kundbemötande. Om någon har betalat för att bli medlemmar på siten så har ni blivit lurade.

eriksson850, Matts, Randel och 9 andra gillar detta.
  4. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag som trodde att man var tvungen att köpa en Glycine via @Denke för att bli accepterad ny medlem? Har jag blivit lurad? :eek:

Brutus, Camo00, yonsson och 2 andra gillar detta.
  5. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Rätt - såklart har forumet inga kunder på det sättet, jag rättar mig. Mer ute efter dialogen/tonen på forumet men givetvis är det ingen kundrelation.

6. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Vad är det för saker du funderar kring? Bara att ta upp dem. :)

paradis och Fido1 gillar detta.
  7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Vi har dialog med alla som vill. Det är bara att starta en tråd eller dra ett PM. Vi har tom haft folkomröstning... :)

Att vi sedan inte alltid hörsammar enskilda förslag beror inte på att vi skiter i vad medlemmarna tycker, vi håller helt enkelt inte med om förslaget. Ofta är det också så att även om en handfull medlemmar högljutt och återkommande kräver/föreslår en viss typ av förändring så innebär det inte att förslaget har stöd av forummajoriteten eller för den delen är ens bra som förslag betraktat. ;)

paradis gillar detta.
  8. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Tack för svaret och förstår hur du/ni resonerar. Å andra sidan kanske just det du nämner vore ett argument för att genomföra en mer organiserad undersökning som ger er möjlighet att få fram synpukter från fler än bara gaphalsarna :)

Men som sagt, det var bara en fråga och tycker att ni gör många bra saker generellt.

9. Denke

Från:
    Stockholm
    Grejen är ju att det är precis det vi får, många konstruktiva och bra synpunkter alltså. Som vi lyssnar på och utvecklar forumet utifrån.

Vi uppmanar alla medlemmar som vill att fortsätta komma med feedback och förslag. Även om vi just nu inte gör det i organiserad enkätform.

10. Strindberg

Strindberg Biskop

Man ska ju också komma ihåg att en enkät ska utvärderas ordentligt för att vara värd något. De forumansvariga gör det här ideellt, varför ska de ta på sig mer arbete för att eventuellt hitta någon liten förbättring?

Porsan, Spencer och yonsson gillar detta.
  11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Fattar ingenting. Har du åsikter så ut med dem. Ledningen brukar lyssna och forumet utvecklas därefter. Känner du att du inte vill dela med dig till alla så går det även bra att PMa någon i ledningen.

Undersökningar gör man enbart om det finns ett syfte.

jabla och Dykarsjuk gillar detta.
  12. Landshark

Landshark Borgare

Månne samband med att TS fick en 'otillåten' paketöppningstråd flyttad...?

Strindberg gillar detta.
  13. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Du fattar ingenting? Undersökningars syfte? Att bli än bättre oftast. Ett rätt gott syfte.
    Fick ett bra svar från administratörerna och nöjer mig med det. Tyckte inte att inlägget var offpist men kanske uppfattades så.

14. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag som trodde att man var tvungen att prata med @Denke för att få vara medlem?! Har jag blivit grundlurad??

15. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Nejdå - helt fine. Den låg i gränslandet så helt ok, som jag skrev tidigare tycker jag att admin gör ett bra jobb. Tar helt på mig ansvaret för att jag la den tråden fel.

16. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Gränslandet? Den blev ju uppenbarligen raderad, så du hade passerat gränslandet. :)

Vad jag menade tidigare var att forumledningen i princip alltid ändrat forumet efter medlemmarnas tycke. Vi fick en OT-avdelning (länge leve #OT-upproret), vi blev av med OT från K&S, vi fick en paketöppningstråd mm mm. Ledningen lyssnar, men för att de ska kunna lyssna måste man kunna formulera sina önskemål.

Senast ändrad: 30 juni 2015
    daviden, Denke, Hubbatix och 3 andra gillar detta.
  17. Denke

Från:
    Stockholm
    Tvärtom. Man ska helst INTE prata med mig. :D

Camo00 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield