• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nobelmiddagen?

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Vad har ni sett för klockor ikväll?

Spontant känner jag att en Apple Watch med grönt gummiband inte hör hemma där..
image.jpeg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag var också på "posta nytt inlägg" knappen.... Skandal med äppleklocka med grönt gummiband, skulle jag ju inte vågat ha ens på stranden :) ....Vad har vi annars sett? Löven hade nån med vit tavla... Ur och Penn?
 

JohnDoe

Rolex
På nobelmiddagen är forskare i fokus, inte stilpolisen. Forskare inom naturvetenskaperna är ju inte kända för sin starka sociala och estetiska sida. Personligen tycker jag det är bättre att de kan se ut hur fan de vill och att de lägger sin kraft på forskning istället för att matcha kläderna. Politiker och annat löst pack som vill "glänsa" i skenet av smarta människor bryr jag mig inte ett skit om heller.
 

point1

Cartier
På nobelmiddagen är forskare i fokus, inte stilpolisen. Forskare inom naturvetenskaperna är ju inte kända för sin starka sociala och estetiska sida. Personligen tycker jag det är bättre att de kan se ut hur fan de vill och att de lägger sin kraft på forskning istället för att matcha kläderna. Politiker och annat löst pack som vill "glänsa" i skenet av smarta människor bryr jag mig inte ett skit om heller.

Skulle inte kalla Sven Hagströmer för någon forskare dock... Snarare går han väl in under löst pack.
 

Zingo

Rolex
På nobelmiddagen är forskare i fokus, inte stilpolisen. Forskare inom naturvetenskaperna är ju inte kända för sin starka sociala och estetiska sida. Personligen tycker jag det är bättre att de kan se ut hur fan de vill och att de lägger sin kraft på forskning istället för att matcha kläderna. Politiker och annat löst pack som vill "glänsa" i skenet av smarta människor bryr jag mig inte ett skit om heller.
Nja, nog är det mer fokus på kläder, stil mm än vad de faktiskt har gjort för vetenskapligt, om vi pratar TV sändning och vanlig media... (få dödliga som förstår och/eller verkligen är intresserade).
 

galácticon

Patek
2-Faktor
På nobelmiddagen är forskare i fokus, inte stilpolisen. Forskare inom naturvetenskaperna är ju inte kända för sin starka sociala och estetiska sida. Personligen tycker jag det är bättre att de kan se ut hur fan de vill och att de lägger sin kraft på forskning istället för att matcha kläderna. Politiker och annat löst pack som vill "glänsa" i skenet av smarta människor bryr jag mig inte ett skit om heller.
Haha, forskning är nog inte Sven Hagströmers starka sida :D
 

JohnDoe

Rolex
Haha, forskning är nog inte Sven Hagströmers starka sida :D
Känner lyckligvis inte igen varken honom eller andra s.k "kändisar". Bryr mig inte heller Nobelmiddagens "status". Tycker nobelpriset är bra för forskningen. Fredspriset är väl mer cirkusbetonat. Middagen o prisutdelningen kunde de väl lägga ute i skogen någonstans så man slipper trafikstörningarna.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Känner lyckligvis inte igen varken honom eller andra s.k "kändisar". Bryr mig inte heller Nobelmiddagens "status". Tycker nobelpriset är bra för forskningen. Fredspriset är väl mer cirkusbetonat. Middagen o prisutdelningen kunde de väl lägga ute i skogen någonstans så man slipper trafikstörningarna.
Tror nog att de flesta pristagarna tycker att det ligger i skogen;)
 

mmx

Cartier
På nobelmiddagen är forskare i fokus, inte stilpolisen. Forskare inom naturvetenskaperna är ju inte kända för sin starka sociala och estetiska sida. Personligen tycker jag det är bättre att de kan se ut hur fan de vill och att de lägger sin kraft på forskning istället för att matcha kläderna. Politiker och annat löst pack som vill "glänsa" i skenet av smarta människor bryr jag mig inte ett skit om heller.
+1
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Känner lyckligvis inte igen varken honom eller andra s.k "kändisar". Bryr mig inte heller Nobelmiddagens "status". Tycker nobelpriset är bra för forskningen. Fredspriset är väl mer cirkusbetonat. Middagen o prisutdelningen kunde de väl lägga ute i skogen någonstans så man slipper trafikstörningarna.
Nu är han ju inte direkt känd för att ha vunnit Paradise Hotel - vissa företagsledare hör (iaf i min bok) till allmänbildningen att kunna :)
 

JohnDoe

Rolex
Nu är han ju inte direkt känd för att ha vunnit Paradise Hotel - vissa företagsledare hör (iaf i min bok) till allmänbildningen att kunna :)
Känner till hand existens alltför väl. Frågan om han är en företagsledare eller rufflare är en annan fråga. Att känna till hans utseende är för mig helt ointressant. Ser ingen allmänbildning i att känna igen varken honom eller andra liknande till utseendet. Jag tänker inte dejta honom. Låter mer som ett paradise hotell beteende från desperat kontaktsökande losers som går på gatorna och letar efter kändisar att hälsa på.
 

toecloth

Omega
2-Faktor
Tror att Ribbing säger att det är inte riktigt vett och etikett att bära armbandsur till frack. Oavsett det är en grön eller en sån här.

als1815t1.jpg
Bara för att Magdalena Ribbing är Sveriges enda etikettvetare(typ) betyder inte det att hon har koll. Ibland ger hon "heta" tips som är helt kassa och säkert 100 år äldre än henne själv. Tur att inte alla lyssnar på henne.
Som sagt är forskningen i fokus och så men lite klass måste det vara på det. Såg till och med någon sitta med iPhone vid nåt bord.
 

Hugii

Audemars
Bara för att Magdalena Ribbing är Sveriges enda etikettvetare(typ) betyder inte det att hon har koll. Ibland ger hon "heta" tips som är helt kassa och säkert 100 år äldre än henne själv. Tur att inte alla lyssnar på henne.
Som sagt är forskningen i fokus och så men lite klass måste det vara på det. Såg till och med någon sitta med iPhone vid nåt bord.
Håller med... hemskt att de sitter med Iphone i handen, sånt var förbjudet för 100 år sen. :)
 

point1

Cartier
Känner till hand existens alltför väl. Frågan om han är en företagsledare eller rufflare är en annan fråga. Att känna till hans utseende är för mig helt ointressant. Ser ingen allmänbildning i att känna igen varken honom eller andra liknande till utseendet. Jag tänker inte dejta honom. Låter mer som ett paradise hotell beteende från desperat kontaktsökande losers som går på gatorna och letar efter kändisar att hälsa på.

Har Flashback stängt ned? Eller var kommer all denna aggressivitet i från?
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex
Har Flashback stängt ned? Eller var kommer all denna aggressivitet i från?
Kommer från påhoppet att det antas tillhöra allmänbildning att desperat läsa veckorevyn annat för att känna igen varenda potentiell "kändis" för att ta en selfie eller groupie eller vad det heter. Jag mår illa av denna desperata wannnabee "jag känner nån som kanske såg lassie" vågen som som sprider sig i samhället.
 

point1

Cartier
Kommer från påhoppet att det antas tillhöra allmänbildning att desperat läsa veckorevyn annat för att känna igen varenda potentiell "kändis" för att ta en selfie eller groupie eller vad det heter. Jag mår illa av denna desperata wannnabee "jag känner nån som kanske såg lassie" vågen som som sprider sig i samhället.

Ok, dock behöver du inte läsa veckorevyn för att känna igen Sven Hagströmer, det räcker med att läsa Dagens Industri, realtid.se, DN eller SVD, alternativt bara se Aktuellt på SVT. Kan garantera dig att de som läser tidningarna ovan eller ser på Aktuellt inte gör det för att de vill ta en selfie med någon. Jag dömer dig inte för att du inte kände igen Sven Hagströmer, var dock bara lite roligt att du påpekade att det var ok för forskare att ha vilka klockor som helst när det inte var en bild på någon forskare. Sen spårade du ur helt och började prata om veckorevyn, selfies, dejting och Paradise Hotel.
 

JohnDoe

Rolex
Ok, dock behöver du inte läsa veckorevyn för att känna igen Sven Hagströmer, det räcker med att läsa Dagens Industri, realtid.se, DN eller SVD, alternativt bara se Aktuellt på SVT. Kan garantera dig att de som läser tidningarna ovan eller ser på Aktuellt inte gör det för att de vill ta en selfie med någon. Jag dömer dig inte för att du inte kände igen Sven Hagströmer, var dock bara lite roligt att du påpekade att det var ok för forskare att ha vilka klockor som helst när det inte var en bild på någon forskare. Sen spårade du ur helt och började prata om veckorevyn, selfies, dejting och Paradise Hotel.
Spåra ur o spåra ur. Det jag hakar upp mig på är denna fixering vid att känna igen personer som man inte har ett aktivt umgänge med. Att känna till och känna igen är för mig två helt olika saker. Läser betydligt mer affärsrelaterade tidningar än genomsnittet även om just DI har sänkt sig rätt mycket till aftonbladetnivå. Naturligtvis förekommer bilder på alla möjliga personer vilket är helt ointressant för mig. Att det på något vis skulle vara av intresse för mig hur diverse personer ser ut är för mig helt obegripligt. Vad ska jag med det till. Är det för att kasta sig på knä om de passerar. Ska jag lämna plats åt dem på krogen. Skulle inte tro det. Känner nog varken igen kungen, svetsarn eller andra för mig helt ointressanta personer. Utseende på personer jag inte har någon kontakt med är för mig helt värdelös information. Däremot kunskap om hur de påverkar mitt liv genom beslut de fattar är intressant information. Fast jag kan ju förstå att för desperata wannabes är det viktigt att känna igen diverse människor så att de antingen kan dra en "jag träffade lassie" historia eller ännu värre rusa fram och tigga om autografer eller annat patetiskt.
 
Topp