• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nobelmiddagen?

Trulli

Cartier
Tänk att folk orkar driva dessa diskussioner fast det är, som i detta fall, uppenbart att point1 syftade på att man inte kan undgå att känna igen vissa personer om man följer ovan nämnda affärstidningar. Det är naturligtvis beklagligt om man lider av prosopagnosi.
 

point1

Cartier
Spåra ur o spåra ur. Det jag hakar upp mig på är denna fixering vid att känna igen personer som man inte har ett aktivt umgänge med. Att känna till och känna igen är för mig två helt olika saker. Läser betydligt mer affärsrelaterade tidningar än genomsnittet även om just DI har sänkt sig rätt mycket till aftonbladetnivå. Naturligtvis förekommer bilder på alla möjliga personer vilket är helt ointressant för mig. Att det på något vis skulle vara av intresse för mig hur diverse personer ser ut är för mig helt obegripligt. Vad ska jag med det till. Är det för att kasta sig på knä om de passerar. Ska jag lämna plats åt dem på krogen. Skulle inte tro det. Känner nog varken igen kungen, svetsarn eller andra för mig helt ointressanta personer. Utseende på personer jag inte har någon kontakt med är för mig helt värdelös information. Däremot kunskap om hur de påverkar mitt liv genom beslut de fattar är intressant information. Fast jag kan ju förstå att för desperata wannabes är det viktigt att känna igen diverse människor så att de antingen kan dra en "jag träffade lassie" historia eller ännu värre rusa fram och tigga om autografer eller annat patetiskt.

Har återigen inget med det att göra jag påpekade skämtsamt att det inte var en forskare och du flippade ur helt och började prata om dejting, paradise hotel och massa annat totalt ovidkommande. Återigen ingen känner igen Sven Hagströmer för att de vill ta en selfie. Om det är av intresse för dig eller inte kan bara du avgöra, men du bemödade dig iaf att skriva din kommentar om forskare så helt ointresserad verkar du inte vara. Verkar snarare vara en hjärtefråga för dig med tanke på hur känslosam du verkar bli av att diskutera det.
 
Topp