• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomos neomatik

bionicbeagle

Friends of KS
Fick senaste QP magazine i posten häromveckan, och den innehåller en lite mystisk annons för Nomos neomatik:

20151004_141004919_iOS.jpg

Saken är den att trots vad annonsen säger så är det så att om man söker på Internet så verkar det inte finnas någon mer information om denna klocka. För mig verkar det troligt att det är en uppsättning limited edition-varianter av Minimatik som f.ö inte ännu finns i butik såvitt jag vet (se http://www.nomos-glashuette.com/the-watches/minimatik/). Ovanstående design kanske främst passar kvinnor men jag hoppas det finns några mer maskulina varianter -- får väl se om min tredje Nomos blir denna, Lambda 39 eller den nya mörka Metro'n :)
 

Glusch

Cartier
Vilka Nomos äger du? Har länge övervägt att införskaffa mig en Nomos till samlingen men kan inte bestämma mig för vilken jag skulle vilja ha.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Riktigt trevlig den nya minimatik, men de har inte släpptnågot datum för den än väl?
Spännande att de börjar annonsera för avarter på en klocka som inte säljs?
 

JayJay

Rolex
Tycker Minimatik är riktigt fin. Kul om den kommer i fler varianter. Dock hoppas jag allra mest på att den släpps i 38mm.

Är sjukt sugen på en Nomos. Tror nästa klocka kommer därifrån. Blir väl dock inte förens till våren... tydligen är renoveringar av huset högre prioriterat än klockor just nu.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Minimatiken är rätt trevlig bortsett från den gräsliga färgen på lädret. Vad är ett rimligt pris?

Blaugolden är fö magisk (på bild åtminstone), synd bara att den är så stor.
 
Topp