Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nomos or no-mos ahoi?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Patric Aronsson, 4 april 2015.

1. Patric Aronsson
    Trådstartare

Patric Aronsson Friends of KS

Läst, funderat läst funderat igen...

Nomos lockar med sina verk och klassisk Bauhaus design, anonymt vattentåligt i ahoi och lagom proportion.
    Go eller no go? Måste ju ha ngt kul i avvaktan på en day date.... Vad finns mer som kan vara lite unikt i prisklassen?

2. JaTack

JaTack Friends of KS

Sea gull är unikt. De tillverkar för övrigt urverk till Rodina som gör homage på Nomos klockor.

Men kör på en Nomos, de gör väldigt balla klockor :)

3. Patric Aronsson
    Trådstartare

Har ingen kines i samlingen, spanat det hållet ngn gång men osäkerhet på både tillverkare och pris satt stopp. Tips?

4. Patric Aronsson
    Trådstartare

Mmm 1000+ för en rodina, nja.. Klämmer på en nomos irl och våndas ett tag till!

5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Vad tycker du om den här........... 1606288_10201422905029934_123029903_o (1).jpg

6. Patric Aronsson
    Trådstartare

Helt ok, variant med mer än 30min chrono vore förträffligt! Men en sådan oavsett platsar i låddan :)

7. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Minns att priset ligger strax under 2000 ock den SKA vara 37,5 mm,i storlek. Den som är större ( 42mm ) ska vist vara Fake.

8. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Jag köpte min 35 mm. Tangente begagnad. Härlig formgivning, en trevlig vardags och dressklocka.
    Jag har inte ställt klockan sedan köpet, den går just nu 1 sek +/dygn, justerar var annan natt genom att den får ligga med kronan neråt. Här är den på min 19,5 - 20 mm. handled.
    Rekommenderas starkt!

PICT8466 (2).JPG

Bramster gillar detta.
  9. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Kolla på Clubmodellen. 36 mm, 10 bar för ca 10k.

Mårtenssons ur Brookfield