Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nomos?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Asplund, 21 augusti 2013.

1. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Någon som har någon input på märket överlag? Är det bra grejer? Kvalitet etc.

/Asplund

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Jag hade en tidig Nomos Orion en period.
    Bra grejer över lag, men med småsaker som störde mig: lustig vinkel på bandhorn, visare som inte synkade mot index vilket för mig tyder på tveksam kvalitetskontroll innan leverans.

K

NiklasArvid gillar detta.
  3. Asplund
    Trådstartare

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Tack för ditt svar, bra drag är :D

4. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Jag är lite intresserad av en Orion och undrar hur du menar med att visarna inte synkade med index?

5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm

Ah, när jag ställde minutvisaren pekandes på 12 så var inte tvimvisaren exakt synkad mot valfri index. Först när minutvisaren flyttat sig en sju, åtta minuter synkade timvisare mot index. Visserligen lätt fixat hos urmakare, och troligen resultatet av att de var monterade för hand istället för robot, dock en enkel sak att kolla innan klockan lämnar monteringsbordet kan jag tycka.

En annan sak jag tyckte var en aning överkonstruerad var de tvådelade bandstiften som krävde två skruvmejslar och en hel del tålamod för att byta band.

I övrigt var det en kalasklocka - skön i uppdrag, nätt, lagom (för mig) stor och bra prissatt.

6. JS

JS Friends of KS

Ska väl vara prisvärd kvalitet. Väldigt clean design, på gott och ont

7. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Ahå... jo det borde dom fixat tycker man :/ skulle hållit mig från att fråga :D nu måste jag kontrollera samtliga klockor i huset och de som inte synkar åker ut :grumpy:

Camo00 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield