• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrlands GTG?

Guinness

Cartier
Hej alla KSare!

Jag vet att Ricvin har gjort lite försök tidigare men nu börjar det bli hög tid att en ordentlig klockträff ordnas i Norrland. Jag vet att det finns en del aktiva här inne ifrån Norrland och nu är det väl dags för oss att få se lite roliga klockor. Återförsäljare är det en viss brist på så istället får vi klämma och känna på varandras:)

Avståndet är ju lite knepigare än vad det är i söder men nog borde vi kunna hitta någon plats samt datum som fungerar för intresserade?

Själv bor jag i Umeå och ser det som en bra plats för GTG lite lagom i mitten av Norrland ;) men kom gärna med förslag. Rimlig tidsplanering kan vara att lägga träffen i slutet av februari/början av mars vid något passande datum.

Så vad sägs, finns det intresse av en Norrlands GTG och var/när bör den isf planeras?

Ps. Umeå öppnar nytt museum/restaurang, kan vara ett bra ställe för träff?
http://www.guitarsthemuseum.com/static/se
 

max

Dancing Queen
Nu bor jag inte där, men vill ändå slänga in förslaget att sätta ett datum och tid direkt. På så sätt kan folk förhålla sig till förslaget på ett helt annat sätt än "kanske, beror på datum".
Sen är det bara att trycka ut plats till betrodda intressenter per PM då dagen närmar sig.

En tanke i all välmening.
Ha det så trevligt!
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Den 7 feb är ett bra datum. Då flyger jag till Kallax och kan vinka med min Sinn. Skulle kännas som att jag var med :D

Ha en kul GTG!
 

Guinness

Cartier
Några intressenter, härligt.

Gällande datum så är det såklart enklare att ta ställning om det finns ett satt datum. Jag ser dock att detta är en intresseförfrågan först och därför kan datum utarbetas utifrån intresserade.
Preliminärt kan datum sättas till fredag 28/2 eller lördag 1/3.

Fler intresserade får gärna anmäla sig:)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kommer givetvis försöka boka in en "jobbresa" till Umeå det datum ni bokar:) Sen kan jag redan nu meddela att jag och fdymek kommer att vara i Luleå den 3/4 kan bli att vi öven är där den 2/4 också..och vi kommer säkerligen att dricka en öl eller 2 i krokarna..


Edit: Fan! Inte fredag eller lördag! Då kan jag ju inte "jobba" :-(
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Just den helgen kan bli lurigt för mig, jag kollar imorgon. Jag vill verkligen inte missa det här.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag kommer givetvis försöka boka in en "jobbresa" till Umeå det datum ni bokar:) Sen kan jag redan nu meddela att jag och fdymek kommer att vara i Luleå den 3/4 kan bli att vi öven är där den 2/4 också..och vi kommer säkerligen att dricka en öl eller 2 i krokarna..


Edit: Fan! Inte fredag eller lördag! Då kan jag ju inte "jobba" :-(

2/4 är jag förmodligen också i Luleå.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hänger gärna på om jag kan. Har fullt upp i februari men mars-april kan funka. Förslagsvis i Luleå, Skellefteå eller Umeå. Ö-vik är lite på gränsen till för långt från mig.
 

Patrik J

Rolex
Låter som en kul idé. Funkar det bara med tid, plats, arbetsschema, väder, väglag, hundvakt och hälsa kan jag tänka mig att haka på :)
 

Guinness

Cartier
Härligt nu börjar det droppa in lite fler intresserade.
Övik kan vara ett alternativ men jag tror att det blir lättare att få med Skellefteå, Lycksele och Luleå om vi håller till i Umeå. Jag är gärna med på någn träff i Övik till sommaren iaf.
Fler intresserade?
Vad säger Norrland74, Norrlänningen,
 
Topp