• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NOS Citizen Golf Challange och Amplitud.

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Köpte en NOS Citizen Golf Challange för något år sedan som jag inte vågat sätta mejseln i innan jag skaffat mig tillräckligt med erfarenhet.
Nå, dagen kom ju till slut så innan jag startade satte jag den i TG:n och till min förvåning var värdena och gången stabil, efter 42 år så låg amplituden fortfarande på 260!?
Ser ju många på forumet som har just amplitud som referens när det kommer till service, för min del så kommer jag ta det med en väldigt stor nypa salt i framtiden.
Hur som helst, det blev inte så mycket bilder på själva jobbet den här gången men jag lägger in ett par st på lite roliga bitar.

amp.jpg


1.jpg

Lite sminkat var det.


2.jpg

Stötdämpning på både balans och gånghjul! Kul detalj då denna tydligen ska vara designad för att spela golf. Undrar hur dom tänkte när det kommer till rotorn när man svingar?

Annars var det inte så stor skillnad mot Miyota/Citizenverket jag skruvade i senast, golf"koplikationen" var bara daghjulet som var ersatt med poäng skiva och den trycker man in kronan för att ändra.
Kan även nämna att oljan i fjäderhuset var som ny när jag öppnade det och fett som låg på ett av hjulen för friktion var färsk den med.

Till sist ett par bilder på den nay remmen som @Anders W gjorde åt mig efter den gamla, som är torr som fnöske.
citizen.jpg


WS till sist.
2016-02-13 12.23.53.jpg
 
Topp