• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad NOS Diver case - Bygg en 60-talsdykare *NYTT PRIS*

d@ke

Cartier
Återigen för många projekt så jag låter denna vandra vidare. Du som är sugen på att plocka ihop en egen dykare från den tid då coola dykarklockor inte var något för badkrukor - se hit.
DSCN0814.JPG

Som ebay-säljaren uttryckte det så förtjänar denna verkligen ett bra urverk. Denne påstår också att den är tillverkad för Hamilton Watch Company. Kanske sant. Enligt boettlocket är det tillverkat i Hong Kong av W.M.R Watch Case Corp och på baksidan kan man läsa "SHOCKRESISTANT - ALL STAINLESS STEEL - ANTIMAGNETIC" och "WATERPROOF AUTOMATIC". Skicket är definitivt NOS med skarpa kanter och repfritt akrylglas. Lägg märke till den gängade krontuben med invändig packning. Hoppas bilderna har rätt detaljupplösning. Annars är det bara att PMa så mäter/fotar jag.
Din för 450 spänn inkl porto, inga returer.

Detta ingår:
Boett i rostfritt med vridring i nån sorts lättmetall
Boettlock med packning
Verkhållarring
2 st bandsprintar

Några mått: (mm)
Lugg - lugg 47,5
Bredd 37
Vridring 37,7
Bandbredd 17,5
Höjd 13,4
Urtavla 29,0
Urverksring inner 27,7 och ytter 30,3
Boettlock gängor 30,7
Gängor för krona 4,5

Bilder:
DSCN0810.JPG
DSCN0811.JPG
DSCN0813.JPG
DSCN0809.JPG
DSCN0812.JPG


Nåt sånt här kan tjäna som inspiration (det är alltså inte en sån här jag säljer). Bilden är lånad från qualityvintagetimepieces.com.
BeauvaisSportDiver.JPG

/d@ke
 
Senast ändrad:
Topp