• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nostalgitråden, alla har säkert något att bidra med!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Allt som har med nostalgi att göra, kan vara nytt det kan var gammalt, behöver som sagt inte vara varken en låt, eller något som visades på TV eller således film. Kan vara precis vad som helst som sagt, en sak, osv.

Vet inte varför jag kom att tänka på Misse och Moje, kan ha varit för att jag åkte förbi en skylt där det stod misse på igår kanske när jag var ute och körde bil. Som sagt var, ni som är lite äldre, ja omkring 50+- någonstans måste ju ha kommit ihåg dessa två krabater! Dessa två lirare gick att titta på i TV-programet Sveriges Magasin, detta måste ha varit någon gång i mitten på 70-talet!

sddefault.jpg



Under tidiga delen av 70-talet så sändes väl även dessa två lirare, även dom gick på TV i Sveriges Magasin, fast nu var det en Drutt och en krokodil vid rodret med namnen Drutten och Gena, att Gena är en krokodil ser man ju med vad Drutten är för djur, ja det vete faen!

drutten_o_gena.gif


Jaja...detta är iaf lite nostalgi för mig, Haha, måste finna många här på KS som har något nostalgiskt att dela med sig!
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
1980-81 var dessa ADIDAS skor otroligt inne, vet att många som spelade handboll hade dom, men även folk som inte spelade bar dom! Fanns i flertalet färger, tror jag har haft dom flesta färger som fanns! Ibland så var storleken slut, så det blev att köpa någon eller några storlekar större bara för att man ville vara inne!

München
munchen-red.jpg


Trimm-Trab
size-x-adidas-originals-trimm-trab-2.jpg


P1130815copy.jpg


Fanns även en som hette Olympia har jag för mig, den var vit med svarta ränder. Påminner starkt om denna.
4459055827_79d318f6c5.jpg


På vårat plugg, Haga Skolan i Västerås sa hade nästan varenda unge sådana här skor, kommer du ihåg det @Pelarn65 :D;):cool:?!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Va hände med denna burk Tonfisk?! Vi åt väldigt mycket tonfisksallad när jag var liten och då kom jag ihåg att det fanns en burk tonfisk som hette StarKist, har inte sett denna i butik på gud vet när! Sket dom i reglerna för delfiner och där av att dom kånkade till slut?!

80000-80000-00672-8000000672CF.gif
 

Richie

Audemars
2-Faktor
1980-81 var dessa ADIDAS skor otroligt inne, vet att många som spelade handboll hade dom, men även folk som inte spelade bar dom! Fanns i flertalet färger, tror jag har haft dom flesta färger som fanns! Ibland så var storleken slut, så det blev att köpa någon eller några storlekar större bara för att man ville vara inne!

München
munchen-red.jpg


Trimm-Trab
size-x-adidas-originals-trimm-trab-2.jpg


P1130815copy.jpg


Fanns även en som hette Olympia har jag för mig, den var vit med svarta ränder. Påminner starkt om denna.
4459055827_79d318f6c5.jpg


På vårat plugg, Haga Skolan i Västerås sa hade nästan varenda unge sådana här skor, kommer du ihåg det @Pelarn65 :D;):cool:?!

Älskar klassiker som dessa! (trots att jag är 90-talist och inte uppväxt med dem)
Här är några av mina nuvarande;
München;
img_2322-jpg.295510

Samoa;
img_2150-jpg.254847

Stockholm;
image-jpeg.278153

Hamburg;
IMG_1718.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Älskar klassiker som dessa! (trots att jag är 90-talist och inte uppväxt med dem)
Här är några av mina nuvarande;
München;
img_2322-jpg.295510

Samoa;
img_2150-jpg.254847

Stockholm;
image-jpeg.278153

Hamburg;
IMG_1718.JPG

Mycket mysiga och trevliga skor, det är väl 70-tals influerat ser det ut som! Kul att det görs en remake på sådana där skor!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
1980-81 var dessa ADIDAS skor otroligt inne, vet att många som spelade handboll hade dom, men även folk som inte spelade bar dom! Fanns i flertalet färger, tror jag har haft dom flesta färger som fanns! Ibland så var storleken slut, så det blev att köpa någon eller några storlekar större bara för att man ville vara inne!

München
munchen-red.jpg


Trimm-Trab
size-x-adidas-originals-trimm-trab-2.jpg


P1130815copy.jpg


Fanns även en som hette Olympia har jag för mig, den var vit med svarta ränder. Påminner starkt om denna.
4459055827_79d318f6c5.jpg


På vårat plugg, Haga Skolan i Västerås sa hade nästan varenda unge sådana här skor, kommer du ihåg det @Pelarn65 :D;):cool:?!

I Lapplands Väsby ( där jag växte upp) var det trim-trab eller död som gällde.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dessa sammetsaffischer köpte man på marknaden som kom till stan både höst och vår! Måste också ha varit i slutet på 70-talet. Hade säkert en tre fyra stycken olika motiv. Det som var coolt var väl att vissa var självlysande :p.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp