• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu är den köpt :D 1675 gmt från Usa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Insåg först nu, att du inte ens fått hem klockan.

Och att du dessutom frågar i efterhand om du betalat för mycket. Du vet ju inte hur mycket du betalt än, om vi ska vara helt ärliga.
 
S

Sulan

Guest
Insåg först nu, att du inte ens fått hem klockan.

Och att du dessutom frågar i efterhand om du betalat för mycket. Du vet ju inte hur mycket du betalt än, om vi ska vara helt ärliga.


:D

Jo jag vet hur mycket jag betalt, 5250$ några hundringar mer blir det men bara några ;)

Betalar ni verkligen skatt på inköps priset när ni handlat klocka utomlands? Wooow, det är väl bättre att spara dom pengarna och köpa någon mer klocka?

Tullen var lite kinkig i höstas då jag fick en klocka precis så här, då ville dom se kvitto från mig att jag köpt den. Men jag hade inget kvitto utan det var en gåva från min Farfar sa jag. Ja vad kunde dom göra, jo låta mig skatta för 125$ det var allt :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
:D

Jo jag vet hur mycket jag betalt, 5250$ några hundringar mer blir det men bara några ;)

Betalar ni verkligen skatt på inköps priset när ni handlat klocka utomlands? Wooow, det är väl bättre att spara dom pengarna och köpa någon mer klocka?

Hur kan du vara säker på att du inte åker på tull och moms?

Jag säger bara att du inte ska ta ut segern i förskott.
 
S

Sulan

Guest
Hur kan du vara säker på att du inte åker på tull och moms?

Jag säger bara att du inte ska ta ut segern i förskott.


Tull, moms och pappers arbete på 150$ kommer jag åka på, det är sant! Men inte på 5250$ för det priset framkommer EJ. Utan skulle något hända med paketet under frakten, skada, stöld ect ect, då är den försäkrad och jag får tillbaka allt! Jag har tagit hemma klockor så här innan och jag vet att det funkar så här. Sen kan dom vara jobbiga med att fråga efter kvitto från när jag köpte den ect ect, men då är det en gåva och jag har ej ett kvitto på den för den är ju över 35år gammal!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tull, moms och pappers arbete på 150$ kommer jag åka på, det är sant! Men inte på 5250$ för det priset framkommer EJ. Utan skulle något hända med paketet under frakten, skada, stöld ect ect, då är den försäkrad och jag får tillbaka allt! Jag har tagit hemma klockor så här innan och jag vet att det funkar så här. Sen kan dom vara jobbiga med att fråga efter kvitto från när jag köpte den ect ect, men då är det en gåva och jag har ej ett kvitto på den för den är ju över 35år gammal!

Tro vad du vill.

Risken är minimal, men man ska inte ropa hej..
 
S

Sulan

Guest
Tro vad du vill.

Risken är minimal, men man ska inte ropa hej..


Det är du som tror, men jag som vet ;)

Det finns ju inget sett jag kan bevisa för dig att det går till så här (synd)! Men klockan är min, det har varit på service i Usa, på servicen kommer det ett kvitto på 150$, tycker du det är rimmligt att dom skall ha en värderings snubbe som sitter och värderar allt som kommer in och bestämmer sen hur mycket skatt du skall betala??? Nääää tror inte det! Som sagt, klockan är min sedan ja sej 15år tillbaka.

Ja ja, vi kommer nog ingen stans med det här. För mig räcker det, jag vet att det funkar :)

Sen så står det "serviced plexi" på paketet och inget om någon rolex. Vill dom öppna det så får dom, men först efter don ringt mig och frågat om dom får öppna det. Gör dom det så har dom kvittot/brev och allt PÅ EN SERVICE och inte på något klock köp på 5250$.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är du som tror, men jag som vet ;)

Det finns ju inget sett jag kan bevisa för dig att det går till så här (synd)! Men klockan är min, det har varit på service i Usa, på servicen kommer det ett kvitto på 150$, tycker du det är rimmligt att dom skall ha en värderings snubbe som sitter och värderar allt som kommer in och bestämmer sen hur mycket skatt du skall betala??? Nääää tror inte det! Som sagt, klockan är min sedan ja sej 15år tillbaka.

Ja ja, vi kommer nog ingen stans med det här. För mig räcker det, jag vet att det funkar :)

Sen så står det "serviced plexi" på paketet och inget om någon rolex. Vill dom öppna det så får dom, men först efter don ringt mig och frågat om dom får öppna det. Gör dom det så har dom kvittot/brev och allt PÅ EN SERVICE och inte på något klock köp på 5250$.

Det är trevligt att du är helt övertygad.

Att det funkar, betyder inte att det är helt vattentätt. Och ja, du kan åka på det.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jobbig workaround för att fuska bort lite moms. vaniljglass har rätt i det han säger. Med lite otur får du visa exportpapper eller på annat sätt styrka hur den tagit sig till USA. Vidare så är det väl inte jättelistigt att skriva exakt hur du gjort innan den ens passerat Tullen. För varje sån här rövarhistoria antar jag att vi kommer närmare att Tullen blir elakare och börjar nysta i allt som inte är glasklart. Då får alla visa köpkvitto, mailväxling mm för att inte åka på någon schablonmässigt utäknad avgift. Happy days..

Tycker spontant att 5250 är lite blodigt för en sen matt 1675:a i det är skicket men huvudsaken är ju dock att du är nöjd. :)

Solid länk borde vara korrekt på en klocka från 77-78. De första solida länkarna kom kring 1975.
 

David

Bödeln
Ja ja, vi kommer nog ingen stans med det här. För mig räcker det, jag vet att det funkar :)

Du menar alltså på fullt allvar att alla som jobbar på tullen är idioter?

I övrigt har du fel i sak.

null_zpsb08f8f27.jpg
 
S

Sulan

Guest
Du menar alltså på fullt allvar att alla som jobbar på tullen är idioter?

I övrigt har du fel i sak.

null_zpsb08f8f27.jpg



Inte alls!

Men påstår du att jag hittar på allt?

Vi gör så här, låt mig plåta kvitto från tullen och fedex så kan vi prata mer sen!
 

vekktah

Cartier
Många i tråden har fel. Den där är nämligen snyggast med svart inlägg. Pepsi är överskattat.... den är dessutom snyggast på den länken som syns på bilden. Otroligt fin och jag är köper den gärna sen när det är dags. Grattis.
 
S

Sulan

Guest
Du fattar ju inte.

Bara för att det oftast funkar, betyder det inte at det alltid funkar. Att ditt paket tar sig igenom utan problem, bevisar inte ett skit.


Ojojoj. Jag har tagit imot klockor så här 8gånger innan. Varje gång går dom igenom, visa fall så som det här så har jag fått betala skatt på 150-200$ det är det ända dom kan kräva mig på, så enkelt är det! I en del fall så har värdet varit 25$ eller mindre, då har jag slupit allt.

Vi kan nog släppa det här nu, jag försökte bara förklara hur jag tar hem klockor det var allt och att det funkar för mig!

Låt mig få hem den så skall jag plåta alla kvitton från tull, paket, tracknr osv osv, så kan vi prata mer sen ;)
 
S

Sulan

Guest
Det du inte förstår är att summan på 5250$ INTE framkommer någonstans! Summan som är intressant är 150$ för ett service jobb! Där imot är den försäkrad (utökat värde) ifall något skulle gå fel så som stöld, skada
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ojojoj. Jag har tagit imot klockor så här 8gånger innan. Varje gång går dom igenom, visa fall så som det här så har jag fått betala skatt på 150-200$ det är det ända dom kan kräva mig på, så enkelt är det! I en del fall så har värdet varit 25$ eller mindre, då har jag slupit allt.

Vi kan nog släppa det här nu, jag försökte bara förklara hur jag tar hem klockor det var allt och att det funkar för mig!

Låt mig få hem den så skall jag plåta alla kvitton från tull, paket, tracknr osv osv, så kan vi prata mer sen ;)
Jaja. Du är varmt välkommen att tro att det är riskfritt :)

Jag har ju aldrig köpt något från usa, så vad vet jag. Eller vad vet David.
 

David

Bödeln
Men påstår du att jag hittar på allt?

Att tullen inte skulle få öppna ditt paket är hittepå från din sida.

Vi gör så här, låt mig plåta kvitto från tullen och fedex så kan vi prata mer sen!

Irrelevant. Att din metod funkar en gång, fyra gånger eller åtta gånger betyder inte att du inte får problem den nionde, som vaniljglass redan påpekat.

Innehållet i ditt paket gör det dessutom till en lämplig kandidat för granskning för varumärkesförfalskning, något som tullen tittar närmare på:
http://www.tullverket.se/download/18.4f3ff6ed1370f42d38b1e5a/förfalskade varor, vad innebär det att köpa tv101.92.pdf

Rolex är ett av företagen som lyckats allra bäst med att få tullmyndigheter runt om i världen att jobba för dem.
 
S

Sulan

Guest
Gubbar :D

Fortsätt ni att ta hem klockor som ni gör så fortsätter jag precis som jag gjort.

Ha en riktig forsatt trevlig dag/vecka.

Som lovat så postar jag bilder på allt sen.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Gubbar :D

Fortsätt ni att ta hem klockor som ni gör så fortsätter jag precis som jag gjort.

Ha en riktig forsatt trevlig dag/vecka.

Som lovat så postar jag bilder på allt sen.

Ärligt talat, läser du inte vad vaniljglass och David skriver?


De flesta här vet hur man slipper moms, grejen är att det aldrig är helt safe. Att du skriver på ett öppet forum hur du går tillväga minskar bara dina och andras chanser att lyckas smussla i framtiden.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Om jag mot förmodan skulle smuggla en gammal klocka (komplett med ett rätt utarbetat system och schema för hur det ska gå till, vilket så att säga minskar trovärdigheten för att det skulle vara ett misstag) hade jag nog tänkt efter en eller två gånger innan jag (med självbelåtenhet och blinksmileys) postar det i en öppen sektion på Sveriges största klockforum, där det dessutom hänger tulltjänstemän.

Du inser att det du glatt berättar om är (om än lindrigt...) brottsligt och att du inte kan redigera dina inlägg, va?
 
S

Sulan

Guest
Ja det kanske vr dumt att skriva hur mn går tillväga men jg försökte ju bara svara på frågor!
 
S

Sulan

Guest
Per
Tycker spontant att 5250 är lite blodigt för en sen matt 1675:a i det är skicket men huvudsaken är ju dock att du är nöjd.


Var det du som jag smsade med ang 1675 i Malmö? 5250$ lät ok för mig, den är ju servad (löper fortfarande under service garanti), ser bra ut overall, full oysterlänk, så 33tusen lät ok.

Den du vill sälja till mig ville du ha 35tusen för, Ej servad (varken du eller föra ägaren viste när den var servad sist), den gick fel några minuter i veckan, vi vet inget om vattentäthet, ej komplet folded länk (fattas några länkar), sen så reagerade jag på att den var så mycket polerad mellan luggarna men fick aldrig något svar från dig om det. Men hur som helst så var inte mitt val så svårt mellan din och den nu jag köpte. Jag vet att jag ej kommer att behöva serva den eller byta ut något som går sönder inom snar framtid. Blodigt, ja kanske, men jag tror att kag blir nöjd.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Per
Tycker spontant att 5250 är lite blodigt för en sen matt 1675:a i det är skicket men huvudsaken är ju dock att du är nöjd.


Var det du som jag smsade med ang 1675 i Malmö? 5250$ lät ok för mig, den är ju servad (löper fortfarande under service garanti), ser bra ut overall, full oysterlänk, så 33tusen lät ok.

Den du vill sälja till mig ville du ha 35tusen för, Ej servad (varken du eller föra ägaren viste när den var servad sist), den gick fel några minuter i veckan, vi vet inget om vattentäthet, ej komplet folded länk (fattas några länkar), sen så reagerade jag på att den var så mycket polerad mellan luggarna men fick aldrig något svar från dig om det. Men hur som helst så var inte mitt val så svårt mellan din och den nu jag köpte. Jag vet att jag ej kommer att behöva serva den eller byta ut något som går sönder inom snar framtid. Blodigt, ja kanske, men jag tror att kag blir nöjd.
Huh?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Går pulsen upp om jag berättar att man via en snabb sökning på VRF vet namnet på köparen och lätt kan söka upp svensk adress mm?

Tänk om glada Tullverket kan söka på internet de med. Nu ser det iofs ut som den går med Fedex och de tullar ju själva.

Kan man månne få provision på tips. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp