• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu är det väl ändå fredagstrådsdags...

Patrik J

Rolex
Fulöl + finklocka = fredag. :dead:

6xPvLNi.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Antagligen ett tips som kommer för sent, och du kanske vet det ändå, men det finns ett litet hotell på BKK innanför security som hyr ut rum i sextimmarsperioder. Testade det när jag hade ett 12-timmarsbyte där, jäkligt skönt att kunna släcka lampan och lägga sig några timmar.
Tack, åkte in och körde baren på 64:e våningen istället. Lätt packad nu. Gött
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det händer rätt ofta att jag undrar detsamma!! Just nu hemma vid köksbordet och kikar på när frun förbereder mat. Vi delar upp arbetet här hemma.. Frun skalar räkor och jag klyver hummer! Nu fick jag det sagt också;-)
Förrätten avnjöts lugnt och sansat!!
image.jpg

Sen kom en tredje spelare in och ville ha sin del av kakan... Kattjävel!!
image.jpg
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Skickat från min Sinclair Spectrum[/quote]


Underbart! Jag hade också en Spectrum, en 48k med suddgummitangenter som mina ömma föräldrar köpte till mig i London när jag var 15. Tror faktiskt den ligger i nån låda på vinden, nu blev jag sugen på att försöka dra igång den och testa. Tyvärr har man väl ingen kassettspelare som kan kopplas in och pipa igång spelen längre... Vilken version hade du? :)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Tack, åkte in och körde baren på 64:e våningen istället. Lätt packad nu. Gött


Det är ju självklart så man ska göra istället. Själv har jag inte orkat när jag haft layover i BKK, har funkat att bli lullig på Singha och monsterdrinkar i terminalen också. Troligen sämre utsikt dock :)
 

Randel

Cartier
Skickat från min Sinclair Spectrum


Underbart! Jag hade också en Spectrum, en 48k med suddgummitangenter som mina ömma föräldrar köpte till mig i London när jag var 15. Tror faktiskt den ligger i nån låda på vinden, nu blev jag sugen på att försöka dra igång den och testa. Tyvärr har man väl ingen kassettspelare som kan kopplas in och pipa igång spelen längre... Vilken version hade du? :)[/quote]

Jag hade också 48k-versionen :) Jag fick den av mina föräldrar gissningsvis omkring 1982 eller 1983, och körde den med medföljande kassettbandspelare. Självklart suddgummitangenter, och med spel som "Skool Dayze", "Commando", och "Ace" :bookworm: Jag fick problem med min för att strömkabeln (eller uttaget i själva datorn för detta) började glappa. Därför satte någon tekniker på min pappas jobb dit en reset-knapp istället, och då funkade allt fint. Hm...den ligger och dräller någonstans hos mina föräldrar, inklusive alla gamla spel :)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Underbart! Jag hade också en Spectrum, en 48k med suddgummitangenter som mina ömma föräldrar köpte till mig i London när jag var 15. Tror faktiskt den ligger i nån låda på vinden, nu blev jag sugen på att försöka dra igång den och testa. Tyvärr har man väl ingen kassettspelare som kan kopplas in och pipa igång spelen längre... Vilken version hade du? :)

Jag hade också 48k-versionen :) Jag fick den av mina föräldrar gissningsvis omkring 1982 eller 1983, och körde den med medföljande kassettbandspelare. Självklart suddgummitangenter, och med spel som "Skool Dayze", "Commando", och "Ace" :bookworm: Jag fick problem med min för att strömkabeln (eller uttaget i själva datorn för detta) började glappa. Därför satte någon tekniker på min pappas jobb dit en reset-knapp istället, och då funkade allt fint. Hm...den ligger och dräller någonstans hos mina föräldrar, inklusive alla gamla spel :)[/quote]


Commando hade jag också! :) Eller snarare har, kassetten borde också ligga där någonstans. Och Spy Hunter, nåt friidrottsspel (Daley Thompson?) där man skulle knacka som fan på tangenterna i 100-metersloppet, och nåt väldigt icke-PK-spel där man skulle bomba skiten ur ryssarna och avsluta med att spränga deras kärnkraftverk. Det var grejer, jädrar vad det drar i nostalgitarmen nu... Tror att mina föräldrar inbillade sig att jag skulle lära mig Basic-programmering, blev väl på sin höjd 10 PRINT "kuk" 20 GOTO 10... :D
 
Topp