• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu är vi alla romare...

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hajjade till igår när jag såg titeln Primipilares brevid Gummos avatar. Blev till att googla... OK, titlar i romerska hären. Själv benämns jag Hastati. Förklaring på det; "some of the poorest men in the legion, and could afford only modest equipment". :)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hajjade till igår när jag såg titeln Primipilares brevid Gummos avatar. Blev till att googla... OK, titlar i romerska hären. Själv benämns jag Hastati. Förklaring på det; "some of the poorest men in the legion, and could afford only modest equipment". :)

Haha! Jag hajjade också till igår och trodde först att KS blivit hackat av främmande makt. :happyhappy::banghead: Förstod sen att det var ledningen som behagade skämta med oss aprillo. :D
 

MrJon

Cartier
Reagerade också på det här igår och försökte klura ut något samband mellan titel och antal poster, gick väl sådär.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Ja det sägs ju att alla vägar leder till Rom! Men har vi någon motivation med förändringen annat än ett internt skämt?
 

Pistol_Pete

Panerai
Google is your friend :)
Verkligen. Nu har jag lärt mig något nytt idag igen.
image.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ja det sägs ju att alla vägar leder till Rom! Men har vi någon motivation med förändringen annat än ett internt skämt?

På kommande GTG kommer vi nog sitta uppdelade i våra legioner. Du o jag har ju Rangen Centurion vilket är en s.k mellan chef som får order om skitgörat o sedan delegerar det nedåt ;)
 
Topp