• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu blev det gjort, första natobandet köpt!

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Har alltid kört med länk och aldrig slagits av tanken av natoband. Rentav tyckt att natoband är barnsliga, väldigt konstig tankegång kan jag tycka nu :D

Menmen, kollade in natobanden som Compiss hade lagt ut och med allt som ingick till det låga priset så blev det affär. Iväg med ett pm från telefonen medan man var ute och handlade och någon dag senare dinker det ner ett litet kuvert.

GJCTGH1.jpg


Olivgrönt fint litet natoband, raka vägen till vardagsklockan Seiko Widedate.



Ska egentligen gå att montera på ca 1-2 minuter men eftersom detta är mitt första natoband som fick jag lägga till en nolla på slutet, tidsmässigt. 2 youtube-klipp rikare och med verktygen som skickades med (gåva) så satt bandet på plats!!





Klockan känns mer sportig och tuff nu med det olivgröna bandet på. Kommer nog sitta kvar ett litet tag nu, nästan som ett barn sitter leker i flera timmar med sin alldeles nya leksak.



Bjuder på en nattlig bild nu innan läggdags.



Tyck gärna till om klockan och bandet, vad kan förbättras? Har redan börjat fundera på lite mer färglada band, blir det fint måntro?
 

Hubbatix

Cartier
Eftersom den där vikta länken är hemsk på så många sättt så är ju egentligen allting bättre än den, men ärligt talat så tycker jag att klockan lyfte enormt med Natoremmen! Testa grå också, tror det kommer bli kanon.
 

Camo00

Patek
Nato är grymt, bara att prova runt med olika färgkombos. Fördelen är ju att nu när Du satt på bandstiften tar det två sekunder att byta nato..! :)
 

Camo00

Patek
Nato är grymt, bara att prova runt med olika färgkombos. Fördelen är ju att nu när Du satt på bandstiften tar det två sekunder att byta nato..! :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Tyck gärna till om klockan och bandet, vad kan förbättras? Har redan börjat fundera på lite mer färglada band, blir det fint måntro?

Jag som fick min första klocka som jag tänkt ha på Nato igår tänkte på följande sätt:

IOM att den klockan är tänkt som en beater för sport och fritid så gick jag, i min egen mening, lite over the top. Däremot om jag skulle ha Nato på min vardagsklocka skulle jag nog kört något lite mer neutralt (även om man kan ha flertons band fast med mer neutrala färger).
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Eftersom den där vikta länken är hemsk på så många sättt så är ju egentligen allting bättre än den, men ärligt talat så tycker jag att klockan lyfte enormt med Natoremmen! Testa grå också, tror det kommer bli kanon.

Vägde mellan grått och olivgrönt faktiskt men nu när resultaten blev så bra så blir ett grått band näst på listan.

Vad har ni för erfarenhet av svarta band? Ställer mig skeptisk till det, ser väldigt konstigt ut på armen känner jag..
Blir nog även ett vitt natoband till sommaren skulle jag tro. Passar fint i solen och ute till havs.

Måste även påpeka att klockan och bandet ser mycket finare ut i verkligheten än på bild :D jäkligt nöjd med seikon som klocka, stryktålig och fin i de flesta miljöer!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Jag som fick min första klocka som jag tänkt ha på Nato igår tänkte på följande sätt:

IOM att den klockan är tänkt som en beater för sport och fritid så gick jag, i min egen mening, lite over the top. Däremot om jag skulle ha Nato på min vardagsklocka skulle jag nog kört något lite mer neutralt (även om man kan ha flertons band fast med mer neutrala färger).

Är det ett allmänt tycke att seiko länken ser fördj*vlig ut? Vad tror du om ett svart zulu band eller ett brunt racing? Kan nog gå men jag har inga erfarenheter av länkbyten så...
 

Hubbatix

Cartier
Är det ett allmänt tycke att seiko ser fördj*vlig ut? Vad tror du om ett svart zulu band eller ett brunt racing? Kan nog gå men jag har inga erfarenheter av länkbyten så...

Länkar av vikt plåt är en styggelse (tycker jag, såklart...) och vikta ändlänkar bör undvikas det med. Tyvärr kör Seiko ofta med det på sina low-end-kollektioner vilket sänker hela varumärket. Inget fel på klockan i övrigt.

Sent from my HTC One using Tapatalk
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Snyggt!

Svart med en eller två röda ränder hade nog suttit fint också :)
Är lite "periodare" när det gäller band, nu är det läder som gäller till de flesta av klockorna.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vägde mellan grått och olivgrönt faktiskt men nu när resultaten blev så bra så blir ett grått band näst på listan.

Vad har ni för erfarenhet av svarta band? Ställer mig skeptisk till det, ser väldigt konstigt ut på armen känner jag..
Blir nog även ett vitt natoband till sommaren skulle jag tro. Passar fint i solen och ute till havs.

Måste även påpeka att klockan och bandet ser mycket finare ut i verkligheten än på bild :D jäkligt nöjd med seikon som klocka, stryktålig och fin i de flesta miljöer!

Ser kanon ut!

Vill du testa andra kan jag skicka några olika till dig så behåller du de du gillar och skickar tillbax de du inte vill ha;)
 
Topp