• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu blev man sugen på en memovox...

Sond

Patek
Fina klockor. Jag föredrar dem i guldfärg..:cool:. Jag har flera gånger budat på bukten men aldrig tagit hem någon. En gång la jag ett fyllebud som var på tok för högt. Vaknade och fick en chock när jag kom ihåg vad jag hade gjort. Fick jag den..? Nej! Någon stolle hade bjudit över mig..:cigar:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Mycket välskriven artikel. Kul att de börjar med vintage också i deras "a week on the wrist".

Underbar modell och har väl figurerat flertalet här på forumet. Var väl en på Antikrundan för ett tag sen som köpte en i guld, med länk(!), för typ 250kr, på loppis ska tilläggas.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Mycket välskriven artikel och fina bilder!
Har faktiskt ägt två stycken av dessa, en i gulguld som var i ett riktigt risigt skick, såldes för 7,600kr. Därefter dröjde det 1,5år innan en likadan som den i artikeln fick lämna pga. dålig ekonomi :/

Otroligt fina klockor men som jag tyvärr aldrig bar då jag inte gick hand i hand med boettstorleken.

Vad jag vet har jag i alla fall sett tre Memovoxar här på forumet.

Edit: Efter att ha kikat ytterligare på bilderna så bär dem faktiskt större än vad boettmåttet ger sken av, hade garanterat burit den idag om jag haft kvar den i SS och vit tavla.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Memovox är definitivt en modell som nån gång ska få ta plats på handleden.
Mer klassiskt blir det inte imho.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mmmemovox:

yVR9W0i.jpg


QsQKgiU.jpg


Intressant artikel, tackar!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Här kommer min. Är andra ägaren på denna. Exteriört är den orörd, förutom en lättare putsning i samband med renovering hos Rob för 10 år sedan. Storleksmässigt tycker jag det är en perfekt dressare med sina 37 mm. Boetten är ganska tjock och de två kronorna gör också att den känns tuffare än dussin 50-60 talare. Larmfunktionen har man gärna uppdragen då det skramlar lite annars. Brukar ställa larmet på kl 8 för att inte störas av larmet i vardagen. Folk brukar se sig om oroligt när larmet går. Brukar skylla på pacemakern :)

tVWZfO8.jpg


1e6hMYt.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vet du hur gammal din är? Min lär vara från sent 50 tal. Din ser lite nyare ut. Tänker då främst på loggan kl 12. Annars har båda dom snygga smala indexen och samma storlek på kronorna.
Min ska vara från omkring 1964, håller med dig om indexen då jag också föredrar de smala och långa.

Din är grym, är det den som får stanna om du tvingas ner till en klocka?
 
Topp