• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu gör vi upp! Tag Heuer Link

Alarik

Audemars
2-Faktor
Alright detta är inte det snyggaste klocka som existerat och kanske inte heller den mest prisvärda men jag skulle med gott mod vilja påstå att länken och hela utformningen av klockan måste ju vara en av de mer ikoniska och tongivande under 90-talet.

Omega, Breitling, AP, JLC mfl spottade ju ur sig moddeller som enligt mig var bra mycket värre och betydligt mer daterade sett till design.
Varför är TH's Link klockvärldens Nickelback?
Vad gör den till en modell som man med bestämdhet ska ogilla?
Upplys mig tack.

IMG_3182.JPG
IMG_3183.JPG
IMG_3184.JPG
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Den ser så sci-fi ut. :blackalien:

SMP-länken är ju inte mycket bättre dock...

Men TH Link funkar väl på nato kan jag tycka!
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Själva klockan är väl inte helt tokig? Det är väl länken som sticker ut ned sitt organiska utseende. På specialtillverkat läder (a la Aquis) ser det inte så dåligt ut tycker jag.
bd636ba8f57c.jpg

Bild från nätet.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Personligen tycker jag den nya "platta" länken flyger :)
Link-Quartz.jpg

Den gamla rundade är ju en kult-ikon, men ful. Eller ful-snygg? Eller ful-kul? Jag vete faen, men den nya är snygg tycker jag. Sen kan jag hålla med @Pawwen om att den faktiskt kan bli riktigt trevlig på olika läder (särskilt kronografen), men då är ju "linken" borta :eek:
Kanske är det att den tidigare runda formen inte förmedlar känslan av stål tillräckligt tydligt?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Futurism har sällan var särskilt smakfullt, varken då eller nu. Sen att det kan få en kultstämpel och anammas av diverse anti-trender är en annan femma :)

Som exempel bär Young Lean en TAG Link
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Futurism har sällan var särskilt smakfullt, varken då eller nu. Sen att det kan få en kultstämpel och anammas av diverse anti-trender är en annan femma :)

Som exempel bär Young Lean en TAG Link

Haha! Föga förvånande, egentligen.
Tror att det är P3 som har nån "prata" om att Yung Lean och hans crew är vår tids "svåra indiekillar".
Har på känn att de är ganska rätt ute - och då är en Link verkligen helrätt!

Men njae... Oavsett vilket håll den här tråden nu kommer att dra så tänker jag mig att det aldrig kommer en Link runt min handled.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Enligt mig har Omega värre synder på sitt samvete (och jag gillar verkligen Omega) Men jag associerar mest till sådana stål-, eller silverkedjor som strandraggare brukade bära. Finns klart fulare / mer osmakliga klockor från fina tillverkare. Enligt mig alltså.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste bara upprepa att det är den konstigaste nylanseringen på väldigt länge.
 

Bally

Cartier
Jag hade faktiskt ingen aning om att det var en sån stor grej med dessa länkar, jag har sett dem i verkligheten och avskytt dem men tänkt det var nått jag var ensam om (eftersom folk uppenbarligen köpte dem)
 
Topp