• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu kan ni ladda upp direkt till forumet!

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Serverflytt betydde mer än stabilare sida - även en ny funktion.

Det finns nu en funktion under textrutan som heter "Ladda upp en bilaga". Det betyder helt enkelt att ni kan ladda upp era bilder direkt på forumet. :)

Finns en del restriktioner dock:
Bilder/inlägg: 40 st
Max upplösning per bild: 2500x2500
Max storlek per bild: 2 Mb

Fast, det ska nog inte vara några större problem. :)
Era uppladdade bilder kan ni få en översikt på från kontrollpanelen, http://klocksnack.se.preview.binero...achments&sid=97a0fb481b8b7fd4d45957a3578c5c41
 

Bilagor

  • 6895867638_b8311e08e4_b.jpg
    6895867638_b8311e08e4_b.jpg
    101 KB · Visningar: 874

_jonte

Patek
Superbra funktion! Krymper servern själv bilder över mått/storlek, eller måste man fixa det själv innan?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
_jonte skrev:
Superbra funktion! Krymper servern själv bilder över mått/storlek, eller måste man fixa det själv innan?
Restriktionerna jag skrev ovan är det som gäller.
Så, bilden du laddar upp får hålla sig till dem, eller under.

De är ganska väl tilltagna, så ska nog inte vara några problem. :)
 

Rivalen

Rolex
Detta blir kanon - tänkte prova - men fick webbpage not found. Måste jag vara inloggad på Postimage?

Klickade på bifoga bild länken - bläddra - valde en GP Dress bland mina bilder - dubbelklick - valde barnvänligt - valde siza ner till 19tums skärm - provade också utan downsizeing - ladda upp - webpage not found

Vad gjorde jag för fel? / Riv
 

Ricrob

Patek
Testing testing.. But no.. Får inte till det, är det för att jag kör via paddan eller varför kan jag inte trycka på bläddraknappen?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tror jag förvirrar er. Ska ta bort den temporära inga bild-länken under textrutan.
Det är en av flikarna i rutan under man använder.

På iPad/iPhone kan man bara bläddra om man har iOS 6.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det är alltså den här fliken.


Såhär ser det när jag tryckt på bläddra.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1350917784.289515.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1350917784.289515.jpg
    54.7 KB · Visningar: 742
  • ImageUploadedByTapatalk1350917821.417966.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1350917821.417966.jpg
    39.6 KB · Visningar: 735

Rivalen

Rolex
Då ska vi se om vi kan få upp ett snyggt foto som jag själv inte har tagit på en klocka jag inte äger. Detta är strålande jobbat! Yesbox - it works - cheers for a job well done! /Riv
 

Bilagor

  • GP Dress underbar.jpg
    GP Dress underbar.jpg
    41.7 KB · Visningar: 711

Fryken

Kamrern
2-Faktor
@daviden. Perfekt! Då gör det inget att jobbdatorn blockerar porrservrarna där du vanligtvis laddar upp dina bilder. :lol:

Rejält bra jobbat med allt runt forumet och tekniken. Flexade som vanligt i morse och allt var up and running när jag kom till jobbet vid 9.15. :D
 

Rivalen

Rolex
Jag prövar en till haha - dagens "klockor jag vill äga" tråd. Man blir lyrisk när det är så här enkelt! :D
 

Bilagor

  • Moon mmmm.jpg
    Moon mmmm.jpg
    77.9 KB · Visningar: 705

Rivalen

Rolex
Vi tar en till - bara för att man kan - och "money is no object" - Vacheron :D
 

Bilagor

  • Vacheron C grå dial.jpg
    Vacheron C grå dial.jpg
    65.7 KB · Visningar: 705

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
@daviden. Perfekt! Då gör det inget att jobbdatorn blockerar porrservrarna där du vanligtvis laddar upp dina bilder. :lol:

Rejält bra jobbat med allt runt forumet och tekniken. Flexade som vanligt i morse och allt var up and running när jag kom till jobbet vid 9.15. :D
Det är så jag jobbar!
I aim to please.
 

watchowner

Cartier
Testar med att lägga upp bilder på klockorna!! jag har på mig nu - mitt i natten.




Yepp det fungerade. Skönt att slippa ladda upp bilder via photobucket.
Bra jobbat :)
 

Bilagor

  • 6558_9rw_front.jpg
    6558_9rw_front.jpg
    35.5 KB · Visningar: 652
  • ER24004B-5.jpg
    ER24004B-5.jpg
    40.3 KB · Visningar: 652

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det funkar! Det fungerar däremot inte att förhandsgranska inlägget om man har en bild bifogad men inte inlagd i inlägget!
 

paradis

Audemars
Detta är en av mina skönheter.Stort TACK för möjligheten med direkt uppladning.Mvh Paradis
 

Bilagor

  • 199271_1616818375719_2793011_n.jpg
    199271_1616818375719_2793011_n.jpg
    64.5 KB · Visningar: 232

Josef B

Bestraffaren
Jävligt bra funktion! Då är det bara att kunna plocka bort dem som man inte använder, för att få plats med nytt?
 
Topp