• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu när det är vår på riktigt behövs en sommarklocka

zazuki

Omega
Hallå där KS!

Med senaste värmeböljan fick jag riktig sommarkänsla, blev till och med ett bad! Då min enda vattentäta klocka som jag litar på fortfarande var på reparation så bär jag min speedmaster 24/7, och bada med klockan vill jag ju kunna göra ;)
Så efter en längre tid spaning, läsande och funderande på brons- och mässringklockor, bl.a denna tråd så hade jag bestämt för mig en Armida A8.
Lite snabba specs på den:
  • Boett, bezel och visare i mässing
  • Grön tavla och bezel, följer även med en i ren mässing
  • Grön lume, på visare, index och bezel dot
  • 42 mm
  • 22 mm bandhorn
  • Safirglas, platt, med AR coating
  • WR 300m
  • Gummi och zulu-strap med mässingsdetaljer

Den här ville jag ha redan för ett tag sen, men varje gång lusten blev för stor var de aldrig i lager. Tillslut nån gång i April drog jag iväg ett mail om när nästa batch kunde komma in, och fick ett estimate på en månad. Så förra veckan plingade det till och de hade fått in de igen :D Slog till på lördag och i tisdags var den framme! Väldigt snabb frakt för att vara gratis:)

Så här kommer lite bilder och därefter tankar på själva klockan:
IMG_1744.jpg

Lådan den kom i, inget särskilt.
IMG_1748 (1).jpg

Garantistämpel, spring bar tool och skumgummi, vad kan finnas här inne? :D
IMG_1752.jpg

Massa mässing! :D
Gillar att man får med både extra band och bezel, istället för att de ska lägga onödiga pengar på en "premium-box", som t.ex. corniche gör.

Nu lite bilder där den faktiskt sitter på!
IMG_1755.jpg
Ett första prov, här märks det att gummibandet är stooort. Alldeles för stort, det åkte av direkt, testa zulun och den var definitivt bättre, men satte det på mitt retro från singularstraps, att det bara är 20mm märks knappt:)
IMG_1782.jpg

Måste såklart visa upp den gröna urtavlan också, riktigt nöjd med den. Kom på mig själv med att jag endast äger klockor med svart urtavla, så jag försöker bredda sortimentet lite.
Visar även den andra bezeln på och så lite lume shots.
IMG_1774.jpg
IMG_1792.jpg


Tack o hej för mig :D
 

Bilagor

  • IMG_1761.jpg
    IMG_1761.jpg
    130.5 KB · Visningar: 47

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Grym klocka!
Skulle själv kunna tänka mig en A1 med blå sunburst tavla, stenhård! Något hög bara men vad gör det med en sommarklocka där endast korta tröjor används ;)
 

zazuki

Omega
Grym klocka!
Skulle själv kunna tänka mig en A1 med blå sunburst tavla, stenhård! Något hög bara men vad gör det med en sommarklocka där endast korta tröjor används ;)
A1 är verkligen hard core, särskilt 45mm-varianten. Känner dock att jag inte riktigt kan bära upp den med mina mindre handleder :(

Slänger in en bild på dagens band, ett modifierat läder-nato, favorit hittills, då bond-bandet inte riktigt höll den på plats, den är så tung :D
FullSizeRender.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
A1 är verkligen hard core, särskilt 45mm-varianten. Känner dock att jag inte riktigt kan bära upp den med mina mindre handleder :(

Slänger in en bild på dagens band, ett modifierat läder-nato, favorit hittills, då bond-bandet inte riktigt höll den på plats, den är så tung :D
FullSizeRender.jpg
Ja 45mm varianten lära bli förstor men 42mm varianten lär funka, något hög med sina 15mm med det går :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå där KS!

Med senaste värmeböljan fick jag riktig sommarkänsla, blev till och med ett bad! Då min enda vattentäta klocka som jag litar på fortfarande var på reparation så bär jag min speedmaster 24/7, och bada med klockan vill jag ju kunna göra ;)
Så efter en längre tid spaning, läsande och funderande på brons- och mässringklockor, bl.a denna tråd så hade jag bestämt för mig en Armida A8.
Lite snabba specs på den:
  • Boett, bezel och visare i mässing
  • Grön tavla och bezel, följer även med en i ren mässing
  • Grön lume, på visare, index och bezel dot
  • 42 mm
  • 22 mm bandhorn
  • Safirglas, platt, med AR coating
  • WR 300m
  • Gummi och zulu-strap med mässingsdetaljer

Den här ville jag ha redan för ett tag sen, men varje gång lusten blev för stor var de aldrig i lager. Tillslut nån gång i April drog jag iväg ett mail om när nästa batch kunde komma in, och fick ett estimate på en månad. Så förra veckan plingade det till och de hade fått in de igen :D Slog till på lördag och i tisdags var den framme! Väldigt snabb frakt för att vara gratis:)

Så här kommer lite bilder och därefter tankar på själva klockan:
IMG_1744.jpg

Lådan den kom i, inget särskilt.
IMG_1748 (1).jpg

Garantistämpel, spring bar tool och skumgummi, vad kan finnas här inne? :D
IMG_1752.jpg

Massa mässing! :D
Gillar att man får med både extra band och bezel, istället för att de ska lägga onödiga pengar på en "premium-box", som t.ex. corniche gör.

Nu lite bilder där den faktiskt sitter på!
IMG_1755.jpg
Ett första prov, här märks det att gummibandet är stooort. Alldeles för stort, det åkte av direkt, testa zulun och den var definitivt bättre, men satte det på mitt retro från singularstraps, att det bara är 20mm märks knappt:)
IMG_1782.jpg

Måste såklart visa upp den gröna urtavlan också, riktigt nöjd med den. Kom på mig själv med att jag endast äger klockor med svart urtavla, så jag försöker bredda sortimentet lite.
Visar även den andra bezeln på och så lite lume shots.
IMG_1774.jpg
IMG_1792.jpg


Tack o hej för mig :D
Var skickas deras klockor ifrån? Klarade du dig från tull och moms?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Börjar få lite patina ser jag, snyggt! Har själv inte fått tummer ur än men det kan bli en A1 med blå sunburst tavla snart...
 

zazuki

Omega
Yes, den har mattats ner och blivit lite mörkare, och i sommar får den nog sitta på hela tiden så ska vi se vad östersjövattnet gör med den.
 
Topp