• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu ryker oskulden - Första uppackningen!

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Det publiceras ju som bekant uppackningstrådar här på löpande band. Så nu ryker även min oskuld!

Efter en längre konversationstråd mellan mig och Donkii växlades snart pengar och kollinummer. Nu får ni resultatet! Min första affär via Klocksnack gick fantastiskt smidigt, och jag är helt övertygad om att det blir mer köp i framtiden. Stort tack återigen Donkii!

Men nu kör vi igång detta va?

Efter en dags slit med körskola och jobb var det så äntligen dag att hämta ut paketet. Länge leve Posten!
mccbhu.jpg


Efter lite slit med brun packtejp fick jag upp locket. Grymt bra packat Donkii!
2pq48qg.jpg


Va i hel-ve, jag beställde inget kokain!
23ma7mv.jpg


Detta var en prövning att få upp kan jag i alla fall säga!
2uhojnq.jpg


Trodde aldrig att jag skulle få hem en Seiko låda efter man har lärt mig att det är djävulens tidshållare...
2rp8hn4.jpg


Vi öppnar lådan! Kan någon gissa vad jag har lagt mina riksdaler på?
1686gki.jpg


Nämen säg goddag då, en Seiko SNZH57, moddad för att likna allas vår Black Bay!
atuiw5.jpg

fu13ip.jpg

2mwdp1u.jpg


Obligatoriskt vristskott! (Dessa bilderna tog en evighet att ta vettigt. En mobil är tydligen inte den ultimata kameran...)
10x54p1.jpg


Och så tar vi en till!
2hrl6b6.jpg


Slutligen måste jag bara länka till det fantastiskt billiga skämt som skrevs i min Goodguys & Badguys tråd:
t017k7.png


Stort tack igen Donkii till en väl genomförd affär! Stort tack också till alla på Klocksnack för den vänlighet och ärlighet som råder här.

Sammanfattningsvis: En utmärkt 18-års present till mig själv, även 1,5 veckor i efterhand!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Gratulerar till den nya klockan, att du blivit myndig och det blivande körkortet! Stark trio. Välkommen till Klocksnack. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Grattis och roligt att du gillade den! Ser fram emot att se de kommande öppningstrådarna från dig framöver, för efter en kommer flera ;D

Hoppas körkortet ros i land snart och grattis i efterskott :)
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Tänk om alla 18-åringar var lika smarta och köpte en "riktig" klocka istället för dom däringa gräsliga Daniel Wellington och allt vad dom heter. Grattis. Nu ska jag hjärntvätta sonen, "du ska läsa teknisk fysik, du ska köpa automatiska klockor" och därmed basta!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tänk om alla 18-åringar var lika smarta och köpte en "riktig" klocka istället för dom däringa gräsliga Daniel Wellington och allt vad fom heter. Grattis. Nu ska jag hjärntvätta sonen, "du ska läsa teknisk fysik, du ska köpa automatiska klockor" och därmed basta!
Nja billigt skräp till modeklockor är inget för mig. Mitt sinne är ungt och realtivt oförstört, så passa på och gör en välgärning och lär mig allt du kan!;)

Och jag tycker att denna passar bäst på läder. Så vem vet, snart kanske du har en beställning från Karlshamn!
 

hannes

Omega
Riktigt cool klocka, grattis i efterskott också!

Fyllde själv 18 nyss (februari :p) och köpte mig en Seiko, som tidigare talare sa så känns det skönt att ha hoppat över modeklocksstadiet!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Riktigt cool klocka, grattis i efterskott också!

Fyllde själv 18 nyss (februari :p) och köpte mig en Seiko, som tidigare talare sa så känns det skönt att ha hoppat över modeklocksstadiet!
Kul att det tydligen fanns lite mer ungdomar (eller vad kallar vi oss?) här på sidan! Vi får se till att hålla stånd så att gubbarna inte vinner helt;)

Grattis i efterskott på dig också, eller grattis i förskott blir det kanske istället. Vad köpte du för Seiko?
 

hannes

Omega
Kul att det tydligen fanns lite mer ungdomar (eller vad kallar vi oss?) här på sidan! Vi får se till att hålla stånd så att gubbarna inte vinner helt;)

Grattis i efterskott på dig också, eller grattis i förskott blir det kanske istället. Vad köpte du för Seiko?


Seiko Skx013, är väldigt nöjd, blir glad varje gång jag kollar på handleden. Har nyligen också beställt en oysterlänk samt ett natoband för lite variation!

Tack! :)
 
Topp