• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu så... En nattsuddarboxöppning!

Ricrob

Patek
Fick hem ett paket idag, faen som jag längtat! Det sjuka är ju att det nästan är mer regel än undantag att man har satan att göra så fort det vankas klockporr.. Idag var inget undantag, idag var the major fubar-evening of the year!

Here goes..

Paket hämtat, stressad som en gnu, för att dotterns dagis ska hålla på att stänga tidigt ibland, så att fröllarna kan fika i lugn och ro.. (Just precis, kolla tiden..)
enbgVxT.jpg


Hem, packa upp unge, väskor och annat. Äntligen, the package is on the table!
Zblbcwc.jpg


Ehöm.. Ska bara..
0jGdjPR.jpg


Där har vi det igen!
BYBdJVt.jpg


Let the game begin!
tOr7cNQ.jpg


Här sker olycka nr 1. Passa er för att riva sönder "de gröna", fan vet vad det är för äckligt asbest de är fyllda med?!
9tVkyeb.jpg


Så mycket papper, så lite tid..
t4XeLQa.jpg


Nu så! Den gamla klassikern som varenda Rolex-öppning innehåller ploppade upp i huvudet; "Titta, en välbekant box, höhöö.."
NEm0Gub.jpg


Jajjemen, en fulgul fetingbox!
5UiRuA1.jpg


Och så Breitlings mumsiga backelitlåda, jag älskar dem!
PGJqLjQ.jpg


Fullset ngn? Fullset 4 real med allt, allt allt, ink original inköpskvitto.
1Hv72dN.jpg


Och det bästa med fullset, inget strul med för kort länk. Här kommer första ledtråden, borstad pilotlänk.
zKl3dW8.jpg


Ungefär precis här, plingar det på dörren, eftersom frun spontant satt ut några av våra möbler på Blocket, så här kom den första ofrivilliga pausen i porret..

En halvtimme senare och två byråer fattigare kan vinfortsätta.. Notera att jag under hela tiden försöker mota bort en nyfiken 2-åring.. Suck! Men nu är det spännande!
Wvu0RWd.jpg


Lätt en av klockvärldens snyggaste loggor!
CybyUP4.jpg


Tadaaaa! Breitlings finest!? Jag skulle nog vilja påstå det! Har saknat min gamla svarta, även om den var "sliten", lite franken och icke komplett och faktum är att jag trånat efter en vit i nästan 2 år nu.. Så dyker den fan upp på Blocket!!!
L61HHwk.jpg


Pure magic since 1884!
DSTGeOH.jpg


Nu vill man ju såklart kasta sig på länkförlängning och tvättning men icke... Dags för dottern att få middag och Lina's matkasse kan ju aldrig komma på vettig tid.. En "kuta och handla och fixa käk till barnet paus" senare, så är det dags, tror ni jag hittade mina mejslar då..? En liten "leta mejselsats i hela huset innan jag gav upp och filade till ett par för stora mejslar paus" men nu så!
lhknhLw.jpg


Tvättdags
m44KhMz.jpg

yPKkRou.jpg

Xk913OF.jpg


Vad tror ni händer när jag äntligen fått till ett wristshot, efter länkfix, tvätt och sms-terror från RicVin ..?
Jo, batteriet i paddan tackar för sig.. Tjäna unboxing.. Och här kommer även min fru hem och betraktar högen av kläder som ligger i sovrummet efter byråerna som försvann, och undrar vad vi ska göra nu? Ja, jag drar väl och köper en ny större byrå då, tjäna unboxing..

Phuu, nu är halva byrån färdigbyggd, familjen sover och äntligen kan jag dela med mig av min glädje!
1puKyoo.jpg


Jag är så jävla nöjd! Enda tråkiga med de vita tavlorna är att silvertavlan är målad och inte "ristad" men lystern, soberheten och finishen övervinner ändå. Ni vet känslan av att dundra iväg en skaplig slant till en okänd, hoppas att man får en klocka och att klockan är i hyffat skick efter att bara sett den på några halvluddiga bilder..? Ni som vet vad jag pratar om, ni vet även känslan av att få en välpackad klocka i mycket bättre (typ nyskick) skick är man vågat hoppas på efter minimalt med väntade dagar och dessutom få upptäcka att den köptes NIB 2008 trots att modellen upphörde 2005, det är precis vad denna hobby handlar om.. I love it!

För de som inte känner till Headwind finns info här: http://www.breitlingsource.com/watch_details/Windrider_49.html
Smyger in ett färskt lumeskott och säger tack och god natt vänner och ni andra!
Q7po8Yk.jpg


Tjäna!
 

ErikGBG

Audemars
Underbar unboxing! När breitling lämnar dom blankpolerade dörrvaktsklockorna utanför gör dom förbannat fina grejer!
Grattis
 

Ricrob

Patek
Härlig uppackningstråd och trevlig klocka. Hur stor är den, 40mm eller kanske större? I vilketfall, stort grattis :)
Den är betydligt större med sina 43,7 mm, en ganska perfekt size tycker jag. Tackar!


Grattis till ny klocka! Hittat en köpare än? ;)
Jag håller den till en hugad spekulant i morgon, annars blir det k&s. B-1'an bör kanske tilläggas, den nya stannar på obestämd framtid! ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Episk unboxing!

Grattis till bratten - du förtjänar lite kvalitetstid med den nu, kanske en spa-weekend i Värmland bara ni två
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Eloge till en skitkul öppningstråd! Stort grattis till klockan. Jag håller med dig om att den modellen är the finest Bratte ever.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Härlig bildtråd! Skön morgonläsning till morgonkaffet (då resten av familjen sover när jag skriver detta).

Skönt med en påminnelse om tvååringar: Min yngsta använde min klocka som "handtag" när hon skulle kliva ur mitt knä. Hon tog ett stadigt tag om klockan och hävde sig upp (om det nu går att föreställa sig). Och under tiden hon satt i knät, för sagoläsning, tevetittande, eller bara för att mysa med pappa, så fingrade hon gärna och länge på klockan. Nu är hon så stor att hon kan säga det rent ut: "Jag vill också ha en sådan där." Och jag förstår henne. :D

Vi talar om min favorit, som jag burit sedan mitten av nittiotalet. Min Rolex Explorer 14270.

Åter till din Breitling: Den där, och klassikern från åttiotalet (chronomat) har ett formspråk som man bara kan älska eller hata. Ingen mellanmjölk här inte, tycker jag.

Så känner i varje fall jag.

Grattis!

A
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för skrattet så här på morgonkvisten! Hög igenkänningsfaktor på den här unboxingen. Inte tack vare innehållet men alla störningsmoment runt om som alltid håller på att driva oss klockjunkies till vansinne när vi bara ska få fram vår nya dyrgrip :D

Grattis till en fin Bratte!
 
Topp