• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu var det Lange sen jag körde en paketöppning :)

watchdreamer

Panerai
Jakten har kommit till sitt slut, jag har äntligen fångat bytet och fällt det :)

Turerna har varit många i vilken nästa klocka in skulle vara. Efter mycket velande bestämde jag mig för att det är något riktigt dressat jag behöver för att komplettera det jag redan har...

Jakten var nu igång, jag har tittat på allt från Reverso till Chopards nya XPS vilken är fantastisk i sig.

Men jag kände mig inte helt nöjd och grottade därför ner mig ytterligare och hamnade på ett fåtal premium tillverkare i form av Patek, Vacheron och Lange. Även FP Journe var med på ett hörn ett tag :)

Så vad landade jag tillslut i.....

Jo en Lange Saxonia i roséguld 37 mm! En helt bedårande skapelse enligt mig och egentligen ett givet val framför exempelvis Pateks enklare modeller av Calatrava eller Vacherons Patrimony.

Lange står för något alldeles extra, tysk ultimat uberklass. Perfektion fulländad helt enkelt :)

Hodinke gjorde tidigare en jämförelse mellan just Lange, Vacheron och FP Journe, rek varmt denna film:

https://www.hodinkee.com/articles/three-on-three-manual-dress-watch

Inuti snurrar det manuella verket L941.1 som kan beskådas genom bakboetten. Finishen på verket är något alldeles extra.

Nu till några bilder :)

En Box
image.jpeg

En till
image.jpeg

image.jpeg

Välkommen hem
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Skål
image.jpeg

image.jpeg

Tillsammans med sina kompisar, rätt skön trio om jag får säga det själv :)
image.jpeg

Och så en sista wristshot :)
image.jpeg


Tack för mig!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    209.9 KB · Visningar: 55

Rookien

Panerai
Jakten har kommit till sitt slut, jag har äntligen fångat bytet och fällt det :)

Turerna har varit många i vilken nästa klocka in skulle vara. Efter mycket velande bestämde jag mig för att det är något riktigt dressat jag behöver för att komplettera det jag redan har...

Jakten var nu igång, jag har tittat på allt från Reverso till Chopards nya XPS vilken är fantastisk i sig.

Men jag kände mig inte helt nöjd och grottade därför ner mig ytterligare och hamnade på ett fåtal premium tillverkare i form av Patek, Vacheron och Lange. Även FP Journe var med på ett hörn ett tag :)

Så vad landade jag tillslut i.....

Jo en Lange Saxonia i roséguld 37 mm! En helt bedårande skapelse enligt mig och egentligen ett givet val framför exempelvis Pateks enklare modeller av Calatrava eller Vacherons Patrimony.

Lange står för något alldeles extra, tysk ultimat uberklass. Perfektion fulländad helt enkelt :)

Hodinke gjorde tidigare en jämförelse mellan just Lange, Vacheron och FP Journe, rek varmt denna film:

https://www.hodinkee.com/articles/three-on-three-manual-dress-watch

Inuti snurrar det manuella verket L941.1 som kan beskådas genom bakboetten. Finishen på verket är något alldeles extra.

Nu till några bilder :)

En Box
image.jpeg

En till
image.jpeg

image.jpeg

Välkommen hem
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Skål
image.jpeg

image.jpeg

Tillsammans med sina kompisar, rätt skön trio om jag får säga det själv :)
image.jpeg

Och så en sista wristshot :)
image.jpeg


Tack för mig!
Stort grattis!
Fin trio du har.
 
Topp