• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny ögonsten för liten peng? Hjälp!

Eric Fledge

Breitling
Hejsan!

Jag behöver hjälp, har varit jakt på en ny klocka ett bra tag nu men har otrolig beslutsångest. Är 17 år så därför är min ekonomi åt helvete, budgeten för den klocka som komma skall låg först på 7000 men det fick ändras då pengar även ska gå till annat, så min budget är nu max 4000kr.

Är ute efter en hyfsat enkel klocka med en relativt stilren tavla, för tillfället är jag mest sugen på en med stållänk då jag redan äger två med läder men det skulle mycket väl kunna bli en tredje om designen faller mig i smaken. Jag har kollat en del på de klockor som är vanliga förslag här på KS som tillexempel Seiko skx007, SNKK45, Tissot Visodate m.m som är ett par väldigt fina klockor som jag mycket väl kan tänka mig bära, speciellt SNKK45 men jag vill hemskt gärna ha några fler förslag då jag för tillfället känner mig vilse.

Tack på förhand!
 

mts1

Omega
Tjena! Är lite på samma bana som du så skall väl dela med mig lite av dem jag spanat på.
Seiko SNZF17, SNZF28. Seiko SNHZ55 är också nice! Annars är ju Orient Mako och Orient Ray (speciellt blue ray) och häftiga! :D
Mvh
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Certina ds action diver? Tråkig, enkel och en utmärkt beater. Precis som en submariner. :)
RTEmagicC_11_0322_Certina_Dive1_01.jpg_2.jpg


Eller en Seiko Sarb033..
s_sarb033h_large.jpeg
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Seiko snkk45 blir ju perfekt om du har kikat på den, har dessutom länk. Den kostar långt under din budget, köp och sätt in resten av pengarna på sparkontot till en bättre klocka. Slänger med en bild på min som inspiration :)

image.jpeg
 

Eric Fledge

Breitling
Lugn, vi har alla här vart 17 bast och med taskig ekonomi ! Om jag vore du så skulle jag spara pengarna ett tag och satsa på att kunna spara ihop lite mer i sinom tid. En kompromiss (som man egentligen inte är så nöjd med) ger ingen glädje i längden.

Ja det är sant, bättre att spara till något bättre. Blir antagligen SNKK45 och att lägga undan en del till att spara så att jag kan, som du säger, köpa mig något jag verkligen vill ha. Tack för hjälpen.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ja det är sant, bättre att spara till något bättre. Blir antagligen SNKK45 och att lägga undan en del till att spara så att jag kan, som du säger, köpa mig något jag verkligen vill ha. Tack för hjälpen.
Goda råd behöver inte alltid vara dyra ;) lycka till med sparandet och posta gärna bilder av dina framtida köp !!
 
Senast ändrad:
Topp