• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny Casio-beater (navy edition)

TLåbbman

Omega
Har införskaffat mig en ny beater på plats i Japan. Min gamla, också en casio (orange pro trek PRW 3000, kommer ev. ut till försäljning PMa om du är intresserad) hade jag tröttnat på. Nu back to basics med en klassisk G-shock. Jag är av åsikten att en beater ska vara digital och i plast. Seikodykare i metall för flera tusen spänn är lite för flott för att beata sig med. Hur som helst. En stabil box följde med. Boxen kändes dock rätt billig, ingen rolex direkt =).


2016-01-03 14.59.45.jpg




Själva modellen är en GW-M5610 vilken i sig inte är så ovanlig. En G-shock som går på solljus och har automatisk tidsinställning via radiovågor. Negativ urtavla. I övrigt samma funktionalitet som alla har (alarm, tidtagning, världstid etc). Det som gör denna lite speciell är att det är någon slags "military edition" vilket man ser bl.a. på stjärnorna nere i högra hörnet. Denna heter GW 5610 nv (som jag tror står för navy). Vad skiljer då mot en vanlig edition? Ja mig veterligen i princip ingenting förutom dessa stjärnor, samt att den använder andra färger och har ett grövre band och grövre spänne. Den finns även i grönt med oranged tryck på glaset och min skulle då vara någon slags "navy" variant som är mörkblå och matt med gul/grönt tryck.

2016-01-03 15.00.21.jpg



Om jag ska vara petig så är bandet på icke-militärvarianterna lite skönare. Detta är lite bredare och styvare, och sitter inte lika slimmat. Men jag gillade färgen och faktumet att det var en ovanligare variant, så utseendet fick gå före komfort. Men i övrigt helt nöjd. Tanken är att spara in lite på min vanliga rolle som fått mycket armtid sedan jag köpte den (mer eller mindre varje dag, i vått och torrt, fyllan o villan), vilket gör att den fått endel hairlines och nån ding.

2016-01-03 15.00.04.jpg



Pris: 21000 YEN för den som är intresserad. (ja alltså den är inte till salu, men jag menar om ni vill veta...)
 
Senast ändrad:
Topp