• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny dinka till sommaren

nitram76

Breitling
Hej alla KS-are,

Tyvärr är jag nu i total flipmode och har fastnat lite för nya Explorer 2:an med den vita urtavlan. Den kan vara nice till sommaren som "snart" är här.

Jag är lite fast i Rolex och Panerai men önskar gärna höra era förslag på en nice klocka till sommaren.

Trevlig kväll!

//Martin
 

Apansson

Torpare
457009-fsot-omega-planet-ocean-8500-orange-42mm-3795.jpg

Omega PO, orange till sommarn! Förhandla dig till ett gummiband också vid köp!
 

nitram76

Breitling
Funderar på att flippa min pam 320 för att få loss lite stålar.

Jääääklar vad fil Milgaussen var med vit tavla...

Mkt bra tips.

Tack


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Jibe

Cartier
Explorer II:an är riktigt fräck, funkar till det mesta dessutom: resa, simma, vandra.. bra sommarklocka helt enkelt. Hade kört på en sån.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Ingen idé att fundera längre, du är ju redan hemma! Explorer II är det givna valet, perfekt sommarklocka. Köper du dessutom en svart tavla extra är du hemma i vinter också!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Hej alla KS-are,

Tyvärr är jag nu i total flipmode och har fastnat lite för nya Explorer 2:an med den vita urtavlan. Den kan vara nice till sommaren som "snart" är här.
//Martin
Förstår dina tankar och har själv länge sneglat åt expl II. Egna funderingar, är 42 för mkt? Kanske en expl 1 bl dial 39 kanske ännu sjystare, släng på ett rubber b, mmm najs!
Inte lätt, men trevliga bekymmer!!!:)
WvDQYsS.jpg

Ps men visst är budget högre, då är det dd vitguld jag hade valt!
 

Jonatan

Breitling
Måste ändock slå ett slag för PloProf:en..sharkmeshen alt. gummibandet i orange, båda är världsklass på sommaren! Plus..den väger som en mindre pansarvagn så så länge du lyfter ölglaset med andra armen så får du dig jämn och fin bicepsträning!

My work here is done..
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Finns en uppsjö utav sommar klockor skulle jag säga... Panerai är fräckt, men Rolex är alltid Rolex :D.

G/S submariner.
2645D69C-D634-44A7-AC8E-0E01B468B612-311-0000016B6D33D773_zpsaf2e7c29.jpg


Milgauss GV.
Milgauss4_zps964796f5.jpg


Fast en GMT med Pepsitavla slår det mesta nästan.
snubben_zpscfe31a14.jpg


Bjuder på en liten Panna bild också.
Panerai_zpsf17da814.jpg


Lycka till med klockköpet.
 
Topp