• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny e-butik någon med info?

Bolio

Panerai
Sidan ligger ute på Mywatch.nu lite konstigt att starta upp en sida med det namnet då den finns i Danmark. När man sedan kollar runt lite dyker det upp en del frågetecken tycker jag. Pris sättningen tex som till väldigt hög procent är exakt samma som en annan mer känd e-butik.
När man läser om företaget på deras hemsida och vill ha info känns det väldigt luddigt.

Jag hoppas självklart att det är ett seriöst företag så om någon har nått att tillägga eller gjort någon affär med dem hade det varit intressant att få ta del av den infon.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Sidan ligger ute på Mywatch.nu lite konstigt att starta upp en sida med det namnet då den finns i Danmark. När man sedan kollar runt lite dyker det upp en del frågetecken tycker jag. Pris sättningen tex som till väldigt hög procent är exakt samma som en annan mer känd e-butik.
När man läser om företaget på deras hemsida och vill ha info känns det väldigt luddigt.

Jag hoppas självklart att det är ett seriöst företag så om någon har nått att tillägga eller gjort någon affär med dem hade det varit intressant att få ta del av den infon.
Tycker det känns som en kombination av en känd näturbutik och en som gjorde några försök i höstas och sedan försvann....
 

Bolio

Panerai
Ja det kan jag hålla med om. Men om man nu ska starta upp en sida " bolaget reggades i september 2013 " hur kan man välja ett namn som redan finns? det ända som skiljer är.nu istället för .de, hur genom tänkt är det?

Sen om man ser till responsen min tråd fått kan det inte blivit allt för många försäljningar på sidan sedan start. Jag tror att det inte kommer att vara allt för lätt för personer som vill slå sig in på nät handel med klockor. Var man inte med från början har nog det tåget gått och kan man inte ha en betydligt bättre prisbild " om ens då " blir det nog väldigt svårt att slå sig in.

Att lyckas och starta upp nått nytt är inte bara.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fick precis ett pip i telefonen från Blocket att Mywatch säljer en helt ny Speedmaster för 29995:- Enligt dem så är det fysiska butikspriset 38400:-
På Chrono24 finns flera likadana klockor 2000 kronor billigare.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
En del är mywatchs bilder är solklart stulna av Uret.se och sedan PSade med deras egen logga. Känns stabilt.
 

peterw71

Breitling
Well nu tror jag det diskuterades kring MyWatch och ej MrWatches (två olika bolag). MrWatches verkar dock ha gått i graven. Kollade bolaget lite och ägaren Livia De Andres Seoane i La Coruna och hon har ett par bolag till. Ett KB som tidigare hette Mrwatches KB och som nu heter Faktureraflera KB och som har obetalda skatteskulder samt någon ansökan om betalningsföreläggande. Tveksamt om någon får betalt då ägaren är spansk medborgare? Lideanse AB som driver den nuvarande www.mrwatches.se verkar inte ha några betalningsproblem men har gått in med en egen konkursansökan den 25/2. Märkligt att försätta bolaget i konkurs om det inte finns obetalda skulder men det kanske kommer. Revisor verkar ha lämnat skutan 8eller är på väg att göra det enligt Bolagsverket) och den delgivningsbara personen har gått ur också.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Well nu tror jag det diskuterades kring MyWatch och ej MrWatches (två olika bolag). MrWatches verkar dock ha gått i graven. Kollade bolaget lite och ägaren Livia De Andres Seoane i La Coruna och hon har ett par bolag till. Ett KB som tidigare hette Mrwatches KB och som nu heter Faktureraflera KB och som har obetalda skatteskulder samt någon ansökan om betalningsföreläggande. Tveksamt om någon får betalt då ägaren är spansk medborgare? Lideanse AB som driver den nuvarande www.mrwatches.se verkar inte ha några betalningsproblem men har gått in med en egen konkursansökan den 25/2. Märkligt att försätta bolaget i konkurs om det inte finns obetalda skulder men det kanske kommer. Revisor verkar ha lämnat skutan 8eller är på väg att göra det enligt Bolagsverket) och den delgivningsbara personen har gått ur också.
De krängde iväg lite klockor på Tradera väldigt billigt för en tid sedan. Enligt ägaren/kontaktpersonen så berodde det på att de hade en del beställda klockor som blivit avbeställda av kund och därför hade de ett större lagersaldo än önskat. Låter som att detta drag har något med inlämnad konkursansökan att göra. På något sätt har de hamnat i obestånd. Likviditetsbrist?
 

peterw71

Breitling
Såg i morse att Lideanse AB (som drivit mrwatches.se) har fått ett betalningsföreläggande från Scandinavian Luxury Group AB = Uret.se på nästan 500 000 kr. Verkar således som att Mrwatches och Uret samarbetet på något sätt. Livia De Andrés övriga bolag fortsätter dra på sig mängder med anmärkningar. Dock inget konkursbeslut än.
 
Topp