• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny eller Begagnad Rolex?

reservedemarche

Breitling
Min empiriska undersökning säger att på en sportrolex är det en ca 30% besparing jämfört med ny. Varierar säkert beroende på modell dock.

Jag tycker det är förhållandevis höga begagnatpriser på sportrolex, särskilt, GMT II, Submariner och Daytona. Även Datejust i stål verkar hålla sig bra i pris. Jag köper helst nytt om det inte är ett riktigt förmånligt pris på begagnat. Min Daytona som jag köpte 1991 ökade med ett antal hunda procent i värde fram tills dess att jag sålde den :cigar:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag köpte min första Rålex ny för att jag var osäker. Nu i efterhand så ångrar jag det av ekonomiska skäl för jag kunde allt sparat en krona eller två. Samtidigt var det kul att köpa en helt ny klocka hos en AD med allt vad det innebär. Detsamma gäller ju att köpa en helt ny bil och vara den första som kör den. Tyvärr kostar det ju mer än det smakar om man ska vara ärlig ;)
 

E.Z.

Panerai
Jag tycker det är förhållandevis höga begagnatpriser på sportrolex, särskilt, GMT II, Submariner och Daytona. Även Datejust i stål verkar hålla sig bra i pris. Jag köper helst nytt om det inte är ett riktigt förmånligt pris på begagnat. Min Daytona som jag köpte 1991 ökade med ett antal hunda procent i värde fram tills dess att jag sålde den :cigar:

Angående Daytonan har du såklart rätt. Vad jag menade är en klocka på 1-2 år som man köper begagnad, inte en vintage som säkert är dyrare, och ingen inflation, konjunktur, RoE osv som påverkat priset.
 
Topp