• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny episod av "Talking Watches" på Hodinkee

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror detta avsnitt är det bästa hitintills. Grym samling.
Mayer-avsnittet är härligare. Detta är dock i samma stil där det är en salig blandning och där man verkligen ser hur klockintresset är det primära och inte priset på klockorna. Man blir bara glad av att se det. :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Mayer-avsnittet är härligare. Detta är dock i samma stil där det är en salig blandning och där man verkligen ser hur klockintresset är det primära och inte priset på klockorna. Man blir bara glad av att se det. :)

Visst, Meyers klockor är inte heller dumma men detta avsnitt kändes mer levande och ärligt enligt mig.
 
  • Like
Reactions: Per

Marckus

Panerai
Hade avsnittet varit ärligt hade han talat om varför hans klockor är ute för försäljning till oskäliga priser...
Dock är samlingen en härligt salig blandning och fokus på estetik framför ex prislapp och urverk är en kul approach på "klocksamlande"
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Håller inte med :( han fick det att framstå som det var hans noga utvalda personliga samling... som är till salu as we speak: https://www.manoftheworld.com/shop/watches

För mig kändes det som en sales-pitch för att kunna ta ut 3500 usd för en Certina-chrono


Trist om så är fallet. Gick in och kikade lite. En risig Flinga för 6250 usd är inget annat är löjligt.

Edit: Aurum sälj din Plopp för 11500 usd du också. Du får många rootbeers för den summan!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Hans Heuer Monza 150.501 var inte att leka med.

5628154646_9f778244c1_z.jpg


Helvete, nu vill jag ju ha en sån.


Föll också för den, riktigt cool!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Trevlig samling, och kul att se någon som samlar på klockor som inte kostar en mindre förmögenhet styck!
 
Topp