• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny funktion på Klocksnack

max

Dancing Queen
haha strålande, letade faktiskt efter det tidigare idag men insåg att det inte fanns och började bläddra igenom alla nedrans sidor med pm.

Tack David för ännu en förträfflig uppdatering!
 

Skolläraren

Panerai
Härligt! Jag hade gärna också sett möjligheten att citera/besvara flera inlägg samtidigt, om det är möjligt och något som vi tycker behövs.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Härligt! Jag hade gärna också sett möjligheten att citera/besvara flera inlägg samtidigt, om det är möjligt och något som vi tycker behövs.

Det är redan möjligt. Däremot skulle jag gärna se att den funktionen förbättras så att man kan citera från olika sidor i samma inlägg utan att behöva klippa och klistra mellan sidbytena.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Härligt! Jag hade gärna också sett möjligheten att citera/besvara flera inlägg samtidigt, om det är möjligt och något som vi tycker behövs.
Det är redan möjligt. Däremot skulle jag gärna se att den funktionen förbättras så att man kan citera från olika sidor i samma inlägg utan att behöva klippa och klistra mellan sidbytena.
Mm det är en nackdel. Fungerar i Tapatalk dock.
Kan vara så att senaste versionen av forummjukvaran har stöd för detta, men jag vill inte uppgradera ännu. Innebär massor av omdesign och evighetskonfigurerande av alla mina ändringar. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fråga: Går det inte få en minilogga eller text där det syns/står vem/vilka som är med i konversationen istället för en minilogga på den som senast skrev. Om jag själv skriver sista inlägget så är det omöjligt att veta vem konversationen var med om man inte klickar på den.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
daviden !! skulle vilja föreslå två saker:

1. att rubrikerna (diskussion, köp & sälj, vintage etc) ska funka som "refresh-buttons". Dvs - är jag tex. inne på diskussionsdelen och vill se ifall någon har kommenterat något nytt vill jag inte behöva klicka på loggan längst uppe i vänstra hörnet (för då kommer jag ju till huvudmenyn och måste trycka in en gång för mycket för att komma tillbaka till diskussionsdelen) utan bara trycka på den feta rubriken "diskussion" och vips så är sidan laddad igen!

2. ha en bra sökmotor ovanför K&S för enklare kunna finna historik bland tidigare försäljningar
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fråga: Går det inte få en minilogga eller text där det syns/står vem/vilka som är med i konversationen istället för en minilogga på den som senast skrev. Om jag själv skriver sista inlägget så är det omöjligt att veta vem konversationen var med om man inte klickar på den.

Tyvärr core-grej, inget man ändrar på lätt...

daviden !! skulle vilja föreslå två saker:

1. att rubrikerna (diskussion, köp & sälj, vintage etc) ska funka som "refresh-buttons". Dvs - är jag tex. inne på diskussionsdelen och vill se ifall någon har kommenterat något nytt vill jag inte behöva klicka på loggan längst uppe i vänstra hörnet (för då kommer jag ju till huvudmenyn och måste trycka in en gång för mycket för att komma tillbaka till diskussionsdelen) utan bara trycka på den feta rubriken "diskussion" och vips så är sidan laddad igen!

2. ha en bra sökmotor ovanför K&S för enklare kunna finna historik bland tidigare försäljningar

1. Också core-grej...

2. Det fungerar att söka i sökrutan och välja att enbart söka i forumet man står i. :)
 
Topp