• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny GMT-tråd med val :)

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vilket insert gör sig bäst på denna pjäs? Personligen gillar jag nog första mest men det andra som är åt ghost-hållet är ju lite kul iom det är extremt rosa. Sista är lite väl crisp för en klocka som är mer än 45 år gammal.

Vad säger ni?

1-49.jpg

2-29.jpg

3-13.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ingen tvekan, nr 1 är vad som gäller. 2-3 jämnt skägg, lite trött på ghost samt att alla bogus ger en fadd smak i munnen..
Men även att om den blir för blek så tar den bort identiteten från GMT:n.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nr 2 är klart snyggast, men den sitter nog bättre på en nyare 1675. Guldtext och rosa är inte optimalt, men ett riktigt fint inlägg. Hade jag inte varit så snål och principfast hade jag haft en nyare 1675a med rosa insert.

Översta är nog det bästa trots allt, fint!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Aurum skrev:
Nr 2 är klart snyggast, men den sitter nog bättre på en nyare 1675. Guldtext och rosa är inte optimalt, men ett riktigt fint inlägg. Hade jag inte varit så snål och principfast hade jag haft en nyare 1675a med rosa insert.

Översta är nog det bästa trots allt, fint!
Kör lite med tvåan nu och jag tycker det funkar väldigt bra med gilt. Framförallt lyfter det fram den blanka ytan mycket bättre än inlägg med lite mer färg.

11-3.jpg


Första inlägget är det som är original och givetvis kommer det att sparas och användas. Gillar dock det här mest just nu. Trean känns bara fel även om jag hemskt gärna skulle vilja hitta ett fint fat font med mycket klarare röd färg än på ettan och tvåan som är mer orange och rosa.
 
Topp