• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny GS – Paketöppning delüxe

Simpatico

Rolex
Det där mina damer och herrar är en paketöppning av rang.
Bilderna, presentationen och vilken klocka sen. Stort grattis och hatten av till en enastående pjäs.
En drömklocka helt klart.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tack alla för glada tillrop och uppskattande kommentarer. Jag blir varm i kroppen och det är inte bara sakén från kvällens middag med Klockmaster Globen och Optura som bidrar till det

Hur upplevs den på armen med sina 43mm? Jag vill se bilder med klockan på armen på lite längre avstånd.

Vi saknar bara ett wristshot nu
Har bara detta än så länge.
20161109_080956_001.jpg
 

Apansson

Torpare
Stefan, jag älskar din extrema nördighet i dessa japanska underverk. Fan, du skulle kunna få vem som helst att bli intresserad av Seiko!
Otroligt fin klocka, jävlar vilken perfektion. Svårt att se att några uppblåsta schweizare skulle kunna mäta sig med detta! :D
Grattis, och starkt att få en av 20(!) hit till lilla Sverige!
 

Psykel

Patek
Helt crazy! Stort grattis! Kör själv datumlös Seiko idag, så nåt har vi gemensamt. Dock 31mm för dryga sexhundringen för min del. :D
 

mega

Rolex
Less is more... Vilken superfin klocka. Kul med platina också. Tycker att avsaknandet av datum är pricken över i:et.
Stort grattis!
Hur kommer det sig att alla (eller är det inte alla ?) spring drive har PR-mätare ?
Min SBGA127 är grymt svartsjuk just nu...
 

JesperO

Rolex
Fy fan va bra, så jäkla bra...
Helt klart den vassaste klockan som finns just nu - och så går du och köper en... men det är ju så rätt så klart.
(känner att jag saknar emojis för att uttrycka det jag vill nu!)
Well Molle-san, Grattis!!!
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Wow... och så under radarn; motsatsen till "Kejsarens nya kläder"; den verklige kungen ser ut som Kung även i keps. En klocka för den verklige Konnässören... Grattis :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Grymt grattis!!! Ruggigt cool klocka! På alla sätt ett fantastiskt mycket roligare val än Patek. GS i ädelmetall kräver mer stake och luktar fan så mycket mer klockentusiasm än de klassiska och mer fantasilösa "vadfinnsdetförlyxigtefterrolex-valen".
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Om du tänker på arvet så är den här allokerad till Cesar redan, men du skulle kunna få 6159:an. Finns det förresten inte någon övre ålder (på barnet) vad gäller adoption? :p
Låt mig undersöka och återkomma ang åldersfrågan.
6159 är som du vet min favorit i din samling.
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
En av de mest stealth under stated klockorna som existerar? Otroligt häftig klocka och häftigt att du införskaffat en av de få. Det är nog inte många i världen som skulle byta in sin fina chrono Nautilus mot en plain Seiko :D
Mycket bra och intressant skriven paketöppning dessutom. Jag som inbiten alpinist gillar ju direkt "mt Fuji" tänket på baksidan och kände direkt igen siluetten av berget.
destination_fujisan_top.jpg
 
Senast ändrad:

Xalle

Audemars
2-Faktor
En historiskt GS händelse i norra Europa får man väll säga!? Blev så imponerad att jag var tvungen att visa min fru din klocka...hon fattade ingenting! Jag säger grattis iaf :)
 
Topp