• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny här!

Tänkte bara presentera mig lite! Ny här på forumet och ny i mitt intresse för klockor.

Oliver heter jag och jobbar till vardags med kläder så det finns en naturlig fallenhet för det estetiskt vackra och det gedigna hantverket oavsett produkt! Det var bara en tidsfråga innan man skulle grena ut från kostymer och dylikt för att ta sig an mannens bästa accessoar.

Jag ser fram emot att få tips råd och hjälp samt förhoppningsvis få tag på något nytt så småningom! Har just nu en cartier tank solo som jag är oerhört nöjd med:

HIVlaSU.jpg


Ha det bra så länge och kul att få vara med här!

Med vänlig hälsning, Oliver
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen, och snyggt ur! Tyvärr ser det ut som om du har ett band runt armen för mycket, som många andra här också envisas med ;) Ska dock erkänna att jag också ville vara som medlemmarna i AHA, då det begav sig :)
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Bra där oliver! Kul att du hitta hit. Nu är det bara att skaffa ett hemligt konto som Fredde i solsidan så ska vi se till att samlingen växer!
 

Clocksauce

Cartier
Kan bero på att det var en sådan modeklocka på 80-talet och åkte ut med Gucci i spolvattnet. Inte rättvist tycker jag då jag gillar Cartier och definitivt kommer äga en.

Och bland annat att de har varit utomordentligt duktiga på att använda kvartsur i ur i samma prisklass där andra märken erbjuder inhouse.
 
Topp