• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny IWC Ingy Dual-Time

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Såg denna på IG men kan inte hitta nått om den på nätet...

Såg rätt cool ut - snyggt jobbat

image.jpg
 

DrDre

Patek
Inte alls dum. Är den kanske en utveckling från deras instegsmodell som kom nyligen? I så fall är ju storleken vettig och förmodligen också ett rimligt pris.
 

DrDre

Patek
IWCIngenieur40mmAutomatic-4.jpg
Oavsett vilket, så är den ju snygg. Ett lite skojigare/gladare/livligare komplement i deras nuvarande line.
 

DrDre

Patek
Lagom livlig tycker jag ;)

Väldigt fin allroundklocka. Bra val för den som vill ha en klocka för de flesta tillfällen och inte vill köra med Omega eller Rolex. Genta-arvet får man väl också se som lite bonus och jämfört med sina två jämnåriga Gentakreationer (AP Royal Oak och PP Nautilus) så är den ju dessutom ett fynd.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt fin allroundklocka. Bra val för den som vill ha en klocka för de flesta tillfällen och inte vill köra med Omega eller Rolex. Genta-arvet får man väl också se som lite bonus och jämfört med sina två jämnåriga Gentakreationer (AP Royal Oak och PP Nautilus) så är den ju dessutom ett fynd.
Jag tycker nog den känns lite stor och tung, annars hade det varit en klar rival till den submariner som jag har. Är den inte typ 42mm.
 

DrDre

Patek
Jag tycker nog den känns lite stor och tung, annars hade det varit en klar rival till den submariner som jag har. Är den inte typ 42mm.

Jag har provat den ett par gånger och den känns inte så stor på handleden. Den är 40mm och bara 10mm tjock så det är lång ifrån en hockeypuck man har på handen.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har provat den ett par gånger och den känns inte så stor på handleden. Den är 40mm och bara 10mm tjock så det är lång ifrån en hockeypuck man har på handen.

Då så! då ska jag prova den, kan vara ett lite roligare alternativ till 16610.
Tackar för input.
/J
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jepp - inte alls så köttig som föregångaren, de har skalat av 2mm på diametern samt 4mm på höjden

Vadå, är det en senare modell?
Som finns nu i butik då kanske, ska googlas med en gång.
För då har jag bara provat den äldre varianten. Samt sett några som är riktiga as till feta. (över 45mm).
/j
 

Josef B

Bestraffaren
Såg denna på IG men kan inte hitta nått om den på nätet...

Såg rätt cool ut - snyggt jobbat

image.jpg
Ja den är ruskigt snygg! 43mm versionen passar mig som handsken, men tvivlet i bakhuvet är att 46mm med inhouse, är för mig, coolare. Gäller för Ingenieur i allmänhet, inte bara Dual Timern.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Efter att ha läst lite trådar (haaamerikanska) om IWCs tydligen pissdåliga kundservice & garantiåtaganden känns IWC iskallt hos mig. Synd.
 
Topp