• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka ny beslutsångest

Vilken beater bör Wboy köpa?

  • Rolex 16570 vit

    Röster: 49 39.8%
  • IWC Ingy 3229 vit

    Röster: 36 29.3%
  • Tudor Heritage Chrono blå

    Röster: 28 22.8%
  • Ingen av ovanstående (specificera i kommentar)

    Röster: 10 8.1%

  • Totala väljare
    123
Ja, de svarta gör noll för mig. Helt annan klocka.

Jag tänker att jag antingen vill ha en 16570 med lugholes och SEL, vilket ger ca åren 2001-2003. Annars finns det ju lite äldre med gulnade index som är trevliga. Det tredje alternativet är att gå för 3186-urverket i de absolut sista klockorna som kom ut.

Sen vill man så klart ha orginaltavlan oavsett vilken. Swiss hit och dit...
Låter som om du har tänkt igenom en 16570 rätt så väl! :) Lugholes är något som jag saknar på min 216570. På en såpass "toolig" klocka som 16570 (Explorermodellerna överlag) så tycker jag att det är rätt väg att gå. Inte bara enklare att skifta band/länk utan det ser mycket fränare ut.

Tyvärr kan jag ej uttala mig om tiden innan SEL då jag ej har haft förmånen att få klämma på ett sådant ur.

Dock så dreglas det dagligen över bilder på fina gamla "rollar" med crémefärgade index, visare och övrigt mögel som man får betala dyrt för. :)
 

Wboy

Panerai
Om du tvunget vill ha en Exp II tycker jag du skall gå all in med 3186-verket.
Mm jo. Bara två problem med det.
1. Klockan blir förmodligen lite för dyr för att jag ska kunna ha den som bekväm beater och då förtar den sitt syfte.
2. Jag hade förmodligen haft en vit explorer på nato 90% av tiden och då är lugholes både smidigare och snyggare.
 

jabla

Sarlacc
Mm jo. Bara två problem med det.
1. Klockan blir förmodligen lite för dyr för att jag ska kunna ha den som bekväm beater och då förtar den sitt syfte.
2. Jag hade förmodligen haft en vit explorer på nato 90% av tiden och då är lugholes både smidigare och snyggare.
Så då är vi tillbaka på mitt första val, IWC ingy. :)
 

jabla

Sarlacc
Måste erkänna att Exp II var min senaste reseklocka. Här vid svarta havet förra veckan.

WP_20160902_013.jpg
 

lumow

Breitling
En bättre begagnad Exp 1 14270 så klart. Mångsidig, snygg och lagom toolig. Klarar sig dessutom mycket väl i Nepal. ;)
 

Wboy

Panerai
Mycket fint tillskott imo.
Ja jag överväger faktiskt en AT efter @Undersköterskans inlägg. Är mest inne på 38,5 mm och helst hade jag velat ha Skyfall tavlan. Annars gillar jag den grönaktiga Golf-varianten som tyvärr bara finns i 41,5 mm.

Hittar ingen bra begagnad 38,5 mm någonstans dock, med länk. Inte sugen på att betala 48 k för en ny på fina gatan.
 
Tycker IWC:n är snyggast och personligen gillar jag att den är så tunn.
Dock tycker jag att ref 323906 med index och visare i guld är lite roligare, funderat något på den?
iwc ingy white.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Seamaster 300 är en riktigt cool klocka, gillade verkligen hur den såg ut på handleden. Tyvärr förstör fakepatinan på index och visare lite men kan man stå ut med det är den pang för pengarna. Även Aqua Terra är ju fin, då hade jag dock valt med blå urtavla alla dagar.

Risken är dock stor att du inte kan släcka Rolextörsten ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jepp det har jag. Svårt som fan mellan guldindex och vita index.
Om du går på Ingy-spåret så skulle jag säga guldindex. Jag har velat fram och tillbaka sedan i våras om jag skall släppa min eller inte. För att motivera nyköp så måste nog en klocka i min låda få gå - och då hänger Ingyn löst... Hojta till om du är sugen.

DSC_0133.JPG
 

Jonaz

Rolex
Jag gillar gmt. Explorer.
Fast tudors hertiage chrono är en av de snyggaste klockorna, fast grå då.
Ingyn är kanon. Köp en av varje!
 
Topp