• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka, ny tavla!

Ricrob

Patek
Som många sett så har jag luftat intresset för min G/S DJII på k&s ett tag i jakt på ngt nytt för att stilla flipparbehovet och även för att fylla på lite i kassan (jag vet, helt skevt och bakvänt..).

Många diskussioner, bud och förslag har det varit men igår tog jag beslutet att ta ett bud och idag mötte jag upp en trevlig forummedlem och bytte klockor och fyllde på lite i plånboken! :)
Tack FEPE, för en trevlig affär!

Denna kom in, en fin fullsettad och svensksåld 116334.

image.jpg


Även om jag generellt är en sucker för vita tavlor så är det dock ngt med denna som inte spelar på min lyra.. Tur att det då finns typer som Omen som gärna delar med sig av "överblivna skatter"! ;)

Kosan styrdes direkt mot Rob E för koll och tavelbyte. Väl där var bemötandet lika bra som alltid så medan jag väntade på Peter fick jag tacka nej till både varma och kalla drycker två gånger medan jag knäppte av ett kort på en 116100 på beställning av 16610. Liten men naggande god faktiskt!

image.jpg


Fick sedan det stora nöjet att överskåda lite magi när Peter pillade isär min klocka, bytte tavla, smorde automat, gång och trycktestade den och justerade länken!
image.jpg

image.jpg
image.jpg


Så här blev resultatet, jag tycker den blev tio resor ballare och är riktigt nöjd!

image.jpg


Som sagt, tack FEPE! Tack Omen och även ett stort tack till ROB-1832 och speciellt Peter!

Tjäna!
 

Danielle

Panerai
Grattis! Dock tycker jag den vita tavlan är snyggare, men endast för att jag har svårt för romerska siffror. Men huvudsaken är att du är nöjd! Behåll denna nu ;)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
383px-Piratey,_vector_version.svg.png


Inte min kopp av te, men det viktigaste är att du är nöjd.. det känns som att den saknar något...

Tjääääna
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
DJ II har växt rejält i mina ögon. Gillade den inte alls när den släpptes, men nu nästan älskar jag den.
Båda tavlorna är fina, den vita elegantare och den svarta häftigare.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt OK kompis! Men en svart med stavindex är inte heller dumt...;-)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Riktigt fresh! Good one..men du, den där klockan har ju inte lådan med flipplock..säker på detta? ;)
 
Topp