• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka till min fru

AndyK

Cartier
933b2bcaa31a281bb79eff1019f6b45a.image.186x320.jpg

Victorinox Alliance 241476.
Är dock lite osäker på om den blir för stor... Ø40
 

AndyK

Cartier
Har hittat några som har passerat fruns nålsöga (se nedan). Dock är hon inte helt säker.:shifty:
Någon som har erfarenheter av Certina DS Caimano Ø38?

Hon vil att den ska vara lite större, men ändå elegant... Och att inte länken är för klumpig.
Vågar man satsa på en av dessa?:nailbiting:

C017.410.44.087.00_1.png
C017.410.11.032.00_0.png
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Certina är bra kvalitet, det kan du vara lugn för ! Personligen gillar jag inte titan (tycker det är alldeles för lätt) men det gör ju inget. Det är ju inte jag som ska ha klockan ;)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Sarb017? Visst är det den som heter alpinist?
Både den och kanske framförallt 065 (cocktail) är trevliga
Till 065 kan man nog köpa en länk
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Den var fräck.
Var finns den för 5700:-? Känns som att vi får dra in på den där middagen vi har planerat... :eek:

Edit: Hittade den för 5100:-, men det var lite leveranstid... http://www.mywatch.nu/maurice-lacroix-eliros-18

Vet inte om nöt är kvar påloggad så jag kan svara i hans ställe. Den finns på uret.se.
http://www.uret.se/maurice-lacroix-eliros-silverfargad-stal-o38-mm-p-34719.html

Det stämmer. Var på uret jag såg den för 5700:-
 

AndyK

Cartier
Var nere hos urmakaren i stan. Givetvis hade han de modeller som är nummer 2 och 3 på önskelistan. Den som är nummer ett hade han inte hemma...
Nummer ett är den vita med siffror, nummer två är titan, nummer tre är vit men bara siffror 12, 3 och 9 (som titan).

Vad göra? Vill gärna gynna den lokala urmakaren, men han lämnar inte öppet köp om han ska beställa hem klockan (nr 1). Sen vet han inte riktigt hur snabbt han kan få hem den (bröllopsdagen är den 20 augusti).
Har hittat den på nätet för omgående leverans. Problemet där är att länken kommer att behöva justeras. Att gå in till den lokala urmakaren för att få hjälp med en klocka som inte köpts där känns lite sådär...
Alternativ två är att köpa modell två eller tre på önskelistan av den lokala urmakaren och hoppas att hon blir nöjd i alla fall. Dock föredrar jag den vita modellen före titan, plus att den är billigare. Men frugan ville ju ha med siffror....

Aaaahhh!! Jag blir galen!:arghh:
 
L

LadyA

Guest
Var nere hos urmakaren i stan. Givetvis hade han de modeller som är nummer 2 och 3 på önskelistan. Den som är nummer ett hade han inte hemma...
Nummer ett är den vita med siffror, nummer två är titan, nummer tre är vit men bara siffror 12, 3 och 9 (som titan).

Vad göra? Vill gärna gynna den lokala urmakaren, men han lämnar inte öppet köp om han ska beställa hem klockan (nr 1). Sen vet han inte riktigt hur snabbt han kan få hem den (bröllopsdagen är den 20 augusti).
Har hittat den på nätet för omgående leverans. Problemet där är att länken kommer att behöva justeras. Att gå in till den lokala urmakaren för att få hjälp med en klocka som inte köpts där känns lite sådär...
Alternativ två är att köpa modell två eller tre på önskelistan av den lokala urmakaren och hoppas att hon blir nöjd i alla fall. Dock föredrar jag den vita modellen före titan, plus att den är billigare. Men frugan ville ju ha med siffror....

Aaaahhh!! Jag blir galen!:arghh:


Du kan ju köpa 2:an eller 3:an (jag röstar för 3 eftersom den ändå var vit + hade några siffror). Skulle hon inte bli nöjd borde du väl ha öppet köp och kunna köpa/beställa hem nummer 1 istället? :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Att välja nr 2 eller 3 på listan tror jag är ett taktiskt misstag. Om jag var du skulle jag köpa den du kan få hem fort från nätet och sedan justera länken hos en urmakare i närmsta socken ! (Dvs inte i din egen stad, men nästgårds)
 
Topp